رونمایی از کاوازاکی نینجا ZX-10R و ZX-10RR

به گزارش لوکو، کاوازاکی از دو موتورسیکلت نینجا ZX-10R و ZX-10RR برای سال 2021 رونمایی کرد؛ این دو موتورسیکلت با اصلاح پیشرانه، با استاندارد آلایندگی یورو 5 سازگار شده اند.

رونمایی از کاوازاکی نینجا ZX-10R و ZX-10RR

به گزارش خبرنگاران به نقل از زومیت، تیم کاوازاکی ریسینگ (KRT) هرگز از پیشرفت متوقف نمی گردد. موتورسیکلت نینجا ZX-10RR با رانندگی جاناتان ریا، از سال 2015 بر مسابقات جهانی سوپربایک (WorldSBK) سلطه دارد. با 6 عنوان قهرمانی پیاپی تحت عنوان تیم کاوازاکی و استانداردهای جدید آلایندگی، زمان آن است که سوپربایک پرچم دار برند ژاپنی به روز گردد. مدتی قبل نگاهی اجمالی به آخرین نسل نینجا در مسابقات زمستانی WorldSBK در پیست خِرِز داشتیم و اکنون کاوازاکی از مدل های فراوریی Ninja ZX-10R و ZX-10RR رونمایی نموده است.

بازخورد KRT به تعمیرات اساسی پیشرانه 2021 نینجا ZX-10R منجر به استفاده از سوپاپ های مجهز به راه انداز الکترونیکی، نسبت های دنده جدید، کولر روغن هواخنک و البته سیستم اگزوز جدید سازگار با استاندارد آلایندگی یورو 5 شد. قدرت پیشرانه شانزده سوپاپ و چهار سیلندر خطی 998 سی سی همچنان حفظ می گردد، انتشار آلایندگی کاهش می یابد و پیشرانه به عنوان عضوی سازگار با قاب جدید عمل می نماید. با ایجاد خطی مستقیم بین دوشاخه فرمان و محور عقب، شاسی به روزرسانی شده است با حرکت دادن هندسه به سمت جلو، پیچیدن و حرکت را بهبود می بخشد. دوشاخه عقب بلندتر و جابجایی بیشتر آن، ثبات بیشتری ارائه می دهد؛ درحالی که کوتاه تر کردن دم موتورسیکت، منجر به مانورپذیری و تغییر جهت سریع تر می گردد.

در کنار تجدید نظر مکانیکی، جدیدترین مدل موتورسیکلت نینجا تعداد زیادی سیستم الکترونیکی دریافت می نماید. علاوه بر سیستم کنترل آغاز حرکت کاوازاکی، ABS، تعویض دنده سریع، سیستم ترمز پیشرانه و کنترل کشش، موتورسیکلت ZX-10R از سیستم کروز کنترل به همراه 3 حالت سواری استاندارد و 4 حالت قابل تنظیم بهره می برد. به روزرسانی الکترونیکی با صفحه نمایش 4.3 اینچی TFT با قابلیت انعطاف پذیری نور به انتها می رسد که تنها در رابط کاربری بصری کاوازاکی با اتصال بلوتوث و قابلیت تنظیم دستگاه با برنامه Rideology بهبود می یابد.

تغییرسیستم ترمز بسیار جزئی است و شامل استفاده از لنت های جدید و جابه جایی جزئی مخزن ترمز عقب می گردد که تجدید نظر سال 2021 است. اما سیستم تعلیق توسعه یافته KRT، نینجا را برای نبردهای آینده در پیست آماده نموده است. دوشاخه Balance Free ساخت Showa در ترکیب با سرعت فنر کمتر، میرایی و فشرده سازی محکم تر و برگشت نرم تر ارائه می دهد. تمام این تنظیمات با بهبود کارآیی و عملکرد، وزن موتورسیکلت را به جلو منتقل می نمایند.

البته، ZX-10R از ساختار پلاستیکی آیرودینامیک جدید در جلو که در آزمایش WorldSBK نشان داده شد، بهره می برد؛ درحالی که روشنایی LED، این مدل را از نظر جاده ای و رانندگی شهری قانونی می نماید. با وزن 205 کیلوگرم (بدون ABS) و 206 کیلوگرم (با ABS)، سوپربایک تیم سبزپوش کاوازاکی با قیمت 16,399 دلار برای رنگ های Spark Black متالیک و خاکستری کربنی مات متالیک و 16,699 دلار برای نسخه KRT به فروش می رسد. سفارش انواع ABS برای هر گزینه رنگ، 1000 دلار به قیمت نهایی می افزاید.

نینجا ZX-10RR که نزدیکی بیشتری با مدل های حاضر در مسابقات سوپربایک دارد، با میل بادامک اصلاح شده و فنرهای جدید برای سوپاپ ورودی و خروجی، از همتای تک R خود متمایز می گردد. کاوازاکی قسمت ورودی هوا را برداشته و شاتون ها و پیستون های تیتانیومی را به پیشرانه اضافه نموده است. این تغییرات محدودیت دور RR را افزایش می دهد؛ اما به نظر می رسد مشخصات قدرت نسبت به خروجی ZX-10R نسبتا بهبود یافته است.

با وجود مواد سبک وزن و رینگ های آلیاژی مارکزینی که در لاستیک های Diablo Supercorsa SP پیرلی پیچیده شده اند، وزن جدیدترین نسخه RR Ninja هنوز 206 کیلوگرم است. هواداران تیم سبزپوش کاوازاکی باید شادمان باشند؛ زیرا سبز لیمویی تنها رنگی است که ZX-10RR با آن فراوری می گردد و قیمت این مدل به 28,999 دلار می رسد اینکه RR حدود 12 هزار دلار بیشتر از نسخه R ارزش دارد یا نه، به عهده مصرف نماینده خواهد بود؛ اما مطمئن باشید ZX-10RR و جاناتان ریا سال آینده در WorldSBK این موضوع را به خوبی ثابت خواهند کرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1368

به "رونمایی از کاوازاکی نینجا ZX-10R و ZX-10RR" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از کاوازاکی نینجا ZX-10R و ZX-10RR"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید