ب ام و آلپینا B7 دیگر فراوری نخواهد شد ، خداحافظی با سدان لوکس ALPINA

به گزارش لوکو، ب ام و آلپینا B7 به آخر خط رسید. ALPINA بلژیک ساعاتی پیش به طور رسمی گفت که آخرین نمونه B7 از خط فراوری این بخش خارج شد. اعلام این خبر بدان معناست که یک عصر با شکوه برای سدان لوکس و پر قدرت ب ام و به سرانجام رسید.

ب ام و آلپینا B7 دیگر فراوری نخواهد شد ، خداحافظی با سدان لوکس ALPINA

خبرنگاران - محمد فتح اللهی - اگر بگوییم ب ام و آلپینا B7 به خاتمه دوران با شکوه خود در صنعت خودروسازی رسید، دروغ نخواهد بود. ALPINA قدرت بیشتری به موتور سری 7 (اتاق G11/12) بخشید و آن را با نام Alpina B7 به فروش می رساند.

ب ام و آلپینا B7

آلپینا که در تملک کامل BMW قرار گرفته است، به نظر نمی رسد دوباره قصد داشته باشد خودرو لوکس دیگری بر پایه سری 7 فراوری کند. بر اساس خبری که در صفحه رسمی بخش بلژیکی ALPINA اعلام شد، ب ام و آلپینا B7 دیگر در خطوط فراوری این شرکت وجود نخواهد داشت. ب ام و اما هنوز واکنشی به انتشار این خبر نداده، اما پس از انتشار متن این اطلاع رسانی هم آن را تکذیب نکرد.

اتاق G70 ب ام و سری 7 در تیر ماه سال جاری از سوی ب ام و رسماً رونمایی شد. مدل های بنزینی و برقی این خودرو هم اکنون در خطوط فراوری این خودروساز آلمانی در حال فراوری هستند.

ب ام و آلپینا B7

سالانه بیش از 500.000 دستگاه از مدل برقی سری 7 نو (اتاق G70) در کارخانه Dingolfing شهر باواریا فراوری خواهد شد که رقم فوق العاده ای است.

ALPINA در ماه های اخیر مشغول عرضه مدل XB7 است که بر اساس BMW X7 فراوری می گردد. XB7 که از خط فکری نو طراحی ب ام و پیروی می نماید، در آمریکای شمالی با برچسب قیمتی 145.000 دلاری به دست مشتریان خواهد رسید.

مشخصات فنی ب ام و آلپینا B7

خودرویی که تصاویر آن را مشاهده می کنیم، اتاق G11/12 ب ام و سری 7 است. این آخرین ب ام و آلپینا B7 ای است که علاقه مندان به برند آلپینا و سری 7 می توانند آن را خریداری نمایند.

این خودرو فوق العاده از سال 2019 در بخش ALPINA فراوری می شد و تا امروز هم این روند تداوم داشت. موتور V8 این سدان لوکس که بر پایه مدل 750Li به فراوری می رسید، 4.4 لیتر حجم دارد.

این قوای محرکه که با کد N63M30 شناخته می گردد، 600 اسب بخار قدرت در 6250 دور در دقیقه نیرو فراوری می نماید. گشتاور آن نیز به رقم 800 نیوتن متر می رسد که در میان دورهای 3000 تا 5000 در دسترس قرار گرفته است. نکته مهم درباره گشتاور این موتور قدرتمند این است که 670 نیوتن متر از نیروی موتور از دور 2000 در دقیقه در اختیار راننده خواهد بود.

ب ام و آلپینا B7 از گیربکس 8 سرعته ZF بهره می برد که برنامه نویسی آن به وسیله ALPINA برای تعویض زودتر دنده ها تغییر کرد. این سدان لوکس بطور استاندارد با دکمه های تعویض دنده در پشت فرمان عرضه می شد. اما علاقه مندان به آن می توانستند آپشن شیفتر پشت فرمان را نیز درخواست دهند.

گرچه تمامی نیروی موتور این سدان پر قدرت به تمامی چرخ ها منتقل می گردد، اما ALPINA سعی داشت قدرت بیشتری را به چرخ های عقب بدهد. چرا که لذت رانندگی با آن در مقایسه با خودروهای چهار چرخ متحرک بیشتر می شد.

این سدان فوق العاده از 3.7 ثانیه از سکون کامل به سرعت صد کیلومتر در ساعت می رسد و قادر است تجربه رانندگی با حداکثر سرعت 330 کیلومتر در ساعت را به راننده بدهد. البته در بازار آمریکای شمالی، حداکثر سرعت ب ام و آلپینا B7 به 310 کیلومتر محدود شده بود.

آپشن ها و امکانات رفاهی ب ام و آلپینا B7

ب ام و آلپینا B7

آلپینا B7 دارای فهرست بلند بالایی از امکانات رفاهی است. سیستم های هشدار نقاط کور، هشدار برخورد، ایربگ های سرنشینان جلو، پرده ای و جانبی، کنترل پایداری، کنترل کشش، ورود بدون کلید، استارت بدون کلید و… از جمله امکاناتی هستند که به طور استاندارد در این سدان لوکس وجود دارند.

ب ام و آلپینا B7

اما بعضی از آپشن ها مانند پکیج Executive Lounge برای صندلی های عقب 5.750 دلار قیمت دارد. ALPINA B7 به طور استاندارد با رینگ های 20 اینچی فروخته می گردد. اما مشتریان می توانند با پرداخت 1300 دلار، رینگ های کلاسیک 21 اینچی آلپینا را خریداری نمایند.

نور پردازی LED سقف این خودرو یک آپشن 900 دلاری است و چرم Alcantara داخل اتاق هم 1050 دلار هزینه دارد. اما یکی از گرانترین آپشن های این سدان لوکس، سیستم صوتی دایموند Bowers & Wilkins آن است که به تنهایی 3400 دلار ارزش دارد.

با شروع فروش مدل های نو اتاق G70 سری هفت، احتمال معرفی جانشین آلپینا B7 بسیار کم است. BMW میخواهد خودروهای بنزینی و برقی بسیاری بر اساس اتاق نو سری هفت به فروش برساند و از همین رو خرید ALPINA B7 آن را تبدیل به یکی از خاص ترین خودروهای آینده خواهد نمود.

اگر قصد دارید مالک یکی از این سدان های لوکس و پر قدرت باشید باید بدانید که یک ALPINA B7 در صورت تجهیز به تمامی آپشن ها 143.200 دلار قیمت دارد.

ب ام و XM نخستین خودرو پلاگین هیبرید با برند اختصاصی M / مشخصات فنی

لامبورگینی اونتادور به آخر خط رسید / جانشین اونتادور چه زمانی معرفی می گردد؟

تویوتا بازار خودرو روسیه را ترک کرد

میتسوبیشی ASX نو برپایه رنو کپچر معرفی گردید / مشخصات فنی

منبع: بیت ران
انتشار: 8 مهر 1401 بروزرسانی: 8 مهر 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2102

به "ب ام و آلپینا B7 دیگر فراوری نخواهد شد ، خداحافظی با سدان لوکس ALPINA" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ب ام و آلپینا B7 دیگر فراوری نخواهد شد ، خداحافظی با سدان لوکس ALPINA"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید