تور ارزان روسیه: حمل و نقل عمومی در یکاترینبورگ؛ روسیه

به گزارش لوکو، یکاترینبورگ چهارمین شهر بزرگ روسیه است که به لطف وجود ورزشگاه آرنا یکاترینبورگ، میزبان گردشگران زیادی است که برای جام جهانی 2018 به این شهر سفر می نمایند.

تور ارزان روسیه: حمل و نقل عمومی در یکاترینبورگ؛ روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

یکاترینبورگ یکی از شهرهای مهم روسیه و مرکز استان سوردلوفسک به شمار میرود. این شهر بعلاوه به عنوان مرکز صنعتی، فرهنگی، علمی و اداری ناحیه فدرالی اورال شناخته می گردد. سیستم حمل و نقل عمومی در این شهر شامل فرودگاه، مترو، اتوبوس، اتوبوس برقی، تراموا و دوچرخه می گردد که برای آشنایی بیشتر پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

فرودگاه

فرودگاه بین المللی کولتسوو (Koltsovo) یکاترینبورگ در جنوب شرقی مرکز شهر واقع شده است. برای حرکت از شهر به سمت فرودگاه می توان از بزرگراه کولتسوو ترکت استفاده کرد که حدود 20 کیلومتر با فرودگاه بین المللی کولتسوو فاصله دارد. کرایه تاکسی از فرودگاه تا شهر معادل 300 تا 400 روبل است. قطار برقی اکسپرس کولتسوو دو بار در روز از فرودگاه به ایستگاه قطار یکاترینبورگ حرکت می نماید که 40 دقیقه طول می کشد و حدود 30 تا 60 روبل تمام می گردد که به مقصد شما بستگی دارد. بلیت را می توانید از دفاتر فروش بلیت یا ترمینال های سلف سرویس در ایستگاه های قطار تهیه کنید.

دو ایستگاه اتوبوس نیز در فرودگاه فعالیت می نماید که ایستگاه شماره 01، یک شاتل 24 ساعته است و بین فرودگاه و ایستگاه قطار تردد می نماید و هیچ توقفی ندارد. این اتوبوس هر 30 دقیقه حرکت دارد و حدود 40 دقیقه زمان می برد. اتوبوس شماره 1 نیز بین فرودگاه و ایستگاه قطار تردد می نماید که 30 ایستگاه دارد و از 6 صبح تا نیمه شب فعالیت دارد.

مترو

متروی یکاترینبورگ، آخرین سیستم مترو ساخته شده در اتحاد جماهیر شوروی بود که در سال 1991 به بهره برداری رسید. این مترو فقط شامل یک خط به طول 13 کیلومتر و 9 ایستگاه است؛ با این حال تمام مرکز شهر را پوشش می دهد. ایستگاه متروی بلوشاد 1905 گودا، نزدیک ترین ایستگاه به ورزشگاه آرنا یکاترینبورگ است و در واقع 1.5 کیلومتر با آن فاصله دارد.

Uralskaya نزدیک ترین ایستگاه مترو به ایستگاه راه آهن و ایستگاه اتوبوس شمال محسوب می گردد که در وسط این دو ایستگاه واقع شده است. هزینه مترو 28 روبل می گردد. بلیت تک سفره در دفاتر بلیت فروشی یا ترمینال های سلف سرویس داخل ایستگاه ها مترو به فروش می رسد. البته با کارت مسافری نیز می توانید کرایه خود را بپردازید. ایستگاه مترو از 6 صبح تا نیمه شب باز است.

اتوبوس، تراموا

یکاترینبورگ شامل 89 جهت اتوبوس، 31 جهت تراموا و 19 جهت اتوبوس برقی است. هر یک از این سرویس های حمل و نقل عمومی، مرکز شهر را کاملاً تحت پوشش قرار می دهد، اما فقط اتوبوس و marshrutkas به منطقه ها حومه شهر نظیر فرودگاه تردد می نمایند. کرایه اتوبوس، marshrutkas، تراموا یا اتوبوس برقی معادل 28 روبل است که باید به راننده یا فردی که پول ها را جمع می نماید، بپردازید. امکان پرداخت کرایه با کارت مسافری یا کارت الکترونیکی میسر است. برای اطلاع بیشتر از خطوط حمل و نقل و برنامه آن ها می توانید از برنامه Yandex بهره ببرید.

کارت الکترونیکی

کارت الکترونیکی در واقع یک کارت مسافری است که برای پرداخت کرایه مترو، اتوبوس، تراموا و اتوبوس برقی استفاده می گردد. هزینه این کارت 75 روبل است و کرایه به جهت مورد نظر شما بستگی دارد. بعضی از جهتها کلیه 4 منطقه حمل و نقل عمومی را پوشش می دهند که شامل 20 جابه جایی به قیت 500 روبل یا جابه جایی های نامحدود برای 3 روز به قیمت 390 روبل می گردد.

البته می توانید کارت مسافری را به وسیله برنامه ای وَلِت (E-Wallet) بخرید و کیف الکترونیک خود را برای مواقع ضروری شارژ کنید. کیف پول شما برای هر سفر با حمل و نقل عمومی، 26 روبل بدهکار می گردد. کارت مسافری را می توانید از ایستگاه های مترو، ادارات پست، ایستگاه پرداخت Frizbi، ترمینال های پرداخت Mobilniye Gorodskiye Platezhi و بعضی از ایستگاه های حمل و نقل روی زمین تهیه کنید.

قطارهای برقی

سیستم راهٰ آهن خیلی خوب بخش شمال و شرق یکاترینبورگ را پوشش داده است. مردم محلی برای سفر به منطقه ها دور دست شهر یا حومه شهر از قطار استفاده می نمایند. برای مسافران، قطار یک راه مناسب و ارزان برای رسیدن به فرودگاه است. بخش عمده ای از مرکز شهر، به ویژه منطقه ها لنینسکی و Verkh-Isetsky، به حمل و نقل ریلی متصل نیست. به عنوان مثال برای رفتن به ورزشگاه آرنا یکاترینبورگ باید از مترو، تراموا یا اتوبوس برقی بهره ببرید. هزینه سفر با قطار در محدوده شهری، 30 تا 50 روبل است که به جهت سفر بستگی دارد. برای اطلاع از برنامه قطارها می توانید از اپلیکیشن Yandex بهره ببرید.

رانندگی

خیابان های شهر یکاترینبورگ در ساعات شلوغی یعنی 8 تا 10 صبح و 5 تا 7 عصر بسیار پرترافیک است. ورزشگاه آرنا یکاترینبورگ، ایستگاه راه آهن و نقاط مهم شهر در داخل یا نزدیک به حلقه داخلی شهر هستند. در هر نقطه ای از خیابان های یکاترینبورگ می توانید پارک کنید که بیشتر مواقع رایگان است. با این حال پارک کردن خودرو در مکان های پارک ممنوع، پیاده روها و ایستگاه های حمل و نقل عمومی ممنوع است. تعدادی پارکینگ پولی هم در منطقه ها نزدیک به مرکز شهر وجود دارد که برای هر ساعت، 30 روبل دریافت می نمایند. در صورتی که هزینه پارکینگ را نپردازید، 1000 تا 3000 روبل جریمه می شوید.

دوچرخه

با اینکه سایر وسایل حمل و نقل عمومی به دوچرخه ارجحیت دارند، ولی می توان تعداد زیادی از ایستگاه های دوچرخه را در این شهر پیدا کرد که در پارک ها، بعضی خیابان های اصلی مرکز شهر و پارک sprawling woodland در حومه شهر مستقر هستند. مردم محلی اغلب از دوچرخه استفاده می نمایند. جهتهای شناخته شده ای نیز به دوچرخه سواری اختصاص دارد. در بخش های متعددی از مرکز شهر می توانید دوچرخه اجاره کنید.

منبع: کجارو / welcome2018.com
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1951

به "تور ارزان روسیه: حمل و نقل عمومی در یکاترینبورگ؛ روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: حمل و نقل عمومی در یکاترینبورگ؛ روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید