راه اندازی تلویزیون اینترنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی

به گزارش لوکو، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، راه اندازی تلویزیون اینترنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی صورت می گیرد.

راه اندازی تلویزیون اینترنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی

مراسم هفته پژوهش و فناوری با عنوان میراث فرهنگی یادگار گذشته، ثروت امروز و سرمایه آینده از امروز بیستم آذر 1400 در محل موزه ملی آغاز شد و تا 26 آذر ادامه خواهد داشت.

در این برنامه علیرضا انیسی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و معاون پژوهشی پژوهشگاه گفت: پژوهش فرآیندی آگاهانه و روشمند است همین تعریف می گوید اگر بخواهیم درست گام برداریم باید دو نکته مهم خلاقیت و نوآوری را در کارهایمان داشته باشیم.

وی گفت: امیدواریم با همکاری دوستان زمینه هایی را فراهم کنیم که بتوانیم در آینده فعالیت پژوهشی بیشتری داشته باشیم زمینه اصلی ما در سه حوزه شناخت، حفظ و توسعه میراث فرهنگی احیای هنرهای سنتی و تقویت صنایع دستی و توسعه گردشگری است. باید در این حوزه ها متمرکز شویم تا بتوانیم پروژه های پژوهشی را تعریف کنیم.

انیسی گفت: چیزی که ما الان به عنوان طرح پیشران اعلام می کنیم شاید همه خواسته ما نباشد اما میتوان به آن فکر کرد تا در حد امکان خود جوابگوی بعضی از نیازها باشد. امیدوارم در آینده همین طرح های پیشران نقشه راه ما در آینده باشند.

وی ادامه داد: در جامعه ای زندگی می کنیم که دوستان می گویند باید به آینده فکر کرد اما آنقدر مسائل وجود دارد که نمیتوان آن را پیش بینی کرد، چون هر روز با مسائل زیادی روبرو هستیم و آینده پژوهی برای ما کار آسانی نیست. به نظرم اگر بخواهیم در حوزه فعالیت های پژوهشی پیروز شویم باید به چهار راهبرد برسیم یکی ارتقای کیفی پژوهش. دیگری تشویق، خلاقیت و نوآوری است. بهره گیری از فضای مجازی در توسعه فعالیت ها نیز امر مهمی در این زمینه است که باید به آن پرداخت.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی توضیح داد: باید بتوانیم پرتال پژوهشگاه را به درستی راه اندازی کنیم. این اقدام در دست اجراست. بعلاوه امیدواریم بتوانیم تلویزیون اینترنتی پژوهشگاه را رونمایی کنیم.

وی با بیان اینکه در یک منظره بلند مدت به چند موضوع مهم خواهیم پرداخت گفت: برقراری ارتباط با معاونت های وزارت خانه به منظور هم افزایی و یاری به تحقق اهداف و برنامه های وزارتخانه، انجام تغییرات در اساسنامه پژوهشگاه، بازتعریف پژوهشگاه و همکاری با ستاد وزارتخانه، تأمین اعتبار و حل مسائل حقوقی همکاران از جمله مسائلی است که باید در سطح اعضای هیأت علمی و غیرعلمی پیگیری گردد. چند اقدام از چند سال پیش آغاز شده که در دوران کرونا متوقف مانده بود و آن هم مطالعات در حوزه هنرهای سنتی، صنایع دستی و تمدن ایران و تهیه پیوست میراث فرهنگی برای طرحهاست.

منبع: همگردی
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1922

به "راه اندازی تلویزیون اینترنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی تلویزیون اینترنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید