اماکن تاریخی استان در شرایط خوبی برای بازدید قرار دارند

به گزارش لوکو، خبرنگاران/کردستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: اماکن تاریخی استان در شرایط خوبی برای بازدید قرار دارند.

اماکن تاریخی استان در شرایط خوبی برای بازدید قرار دارند

یعقوب گویلیان در بازدید از موزه ها و خانه صنایع دستی استان اظهار کرد: موزه ها، آثار تاریخی و کارگاه های صنایع دستی طی مکاتبات و بازدیدهای قبلی ملزم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا شده بودند که طی این بازدید نشانه های خوبی از اجرا و رعایت این دستوالعمل ها مشاهده شد.

وی در ادامه به لزوم حضور مستمر راهنمایان در محل موزه ها و اماکن تاریخی قابل بازدید استان در ایام تعطیلات نوروز 1400 تاکید نمود و اضافه نمود: خوشبختانه اماکن تاریخی استان علیرغم تعطیلی بلند مدت به دلیل شیوع ویروس کرونا، در شرایط مناسبی قرار دارند.

گویلیان نقش موزه ها و آثار تاریخی را در ایجاد رضایت مندی و ماندگاری گردشگران در استان بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: خوشبختانه کردستان در زمینه دارا بودن راهنمایان خبره در سطح کشور در شرایط بسیار مناسبی است که ضروری است بیش از پیش از این افراد خبره در زمینه های مختلف استفاده کرد.

وی به سفر هوشمندانه در ایام تعطیلات نوروز 1400 اشاره نمود و گفت: نیروها و کارشناسان حوزه نظارت این اداره کل و سایر ارگان های نظارتی بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا توسط مسافران نوروزی و مراکز اقامتی و پذیرایی دارای مجوز رسمی در ایام نوروز نظارت خواهند داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در ادامه از تمامی بخش های موزه سنندج، موزه مردم شناسی خانه کرد، سفره خانه سنتی خانه کرد، کارگاه های صنایع دستی بازدید و از نزدیک با دست اندرکاران و فعالین در بخش ها ملاقات و مصاحبه کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1527

به "اماکن تاریخی استان در شرایط خوبی برای بازدید قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اماکن تاریخی استان در شرایط خوبی برای بازدید قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید