خبرنگاران نرخ بیکاری همدان در زمستان گذشته به 9.3 درصد رسید

به گزارش لوکو، همدان- خبرنگاران- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: نرخ بیکاری این استان در زمستان سال گذشته با کاهش 1.3 درصدی نسبت به زمستان سال ماقبل آن، به 9.3 درصد رسید.

خبرنگاران نرخ بیکاری همدان در زمستان گذشته به 9.3 درصد رسید

احمد توصیفیان روز پنجشنبه در نخستین جلسه اعضای کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان در سالجاری با بیان اینکه این آمار برگرفته از نتایج طرح آمارگیری نیروی کار مرکز آمار ایران است، اضافه نمود: میانگین نرخ بیکاری چهار فصل سال گذشته این استان 7.4 درصد اعلام شد.

وی ادامه داد: نرخ مشارکت مالی نیز در استان همدان با هشت دهم درصد افزایش به 45.5 درصد رسیده است.

توصیفیان یادآوری کرد: نرخ بیکاری استان همدان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن که برابر با 8.3 درصد بود، 9 دهم درصد کاهش را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه ایجاد 60 هزار فرصت شغلی جدید طی سه سال آینده برای این استان پیش بینی شده است، گفت: برای تحقق این مهم 165 هزار میلیارد ریال منابع مورد احتیاج است.

توصیفیان در مورد طرح تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری نیز گفت: سهم استان در این حوزه از چهار مرحله تخصیصی، مبلغ سه هزار 690 میلیارد ریال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان بیان نمود: بانک کشاورزی 1.31 برابر، صندوق کارآفرینی امید 1.21 برابر و بانک توسعه تعاون و پست بانک 100 درصد تحقق سهمیه داشتند که این امر برایند تعامل و همکاری خوب دستگاه های اجرایی، کمیته های فنی استانی و شهرستانی و حمایت استانداری و فرمانداری ها در سال رونق فراوری بود.

وی با بیان اینکه استان همدان در سال رونق فراوری پیروز عمل نموده و مصمم در تحقق راهبرد جهش فراوری است، افزود: 97 درصد طرح های عقد قرارداد شده، طرح های ایجادی و توسعه ای و تنها سه درصد در قالب سرمایه در گردش است.

توصیفیان گفت: با توجه به تاکیدات استاندار همدان مبنی بر تهیه سند توسعه اشتغال استان تا خاتمه برنامه ششم توسعه، تعهد ایجاد اشتغال به تفکیک شهرستانی، دستگاهی و بخشی تهیه و پیش بینی شده است که سالیانه حدود 20 هزار شغل ایجاد گردد به گونه ای که در خاتمه برنامه ششم توسعه به نرخ بیکاری 7.1 درصد برسیم.

وی گفت: آمار اشتغال ایجادی اخذ شده از دستگاه های اجرایی استان در سال 98 شامل چهار هزار 694 نفر در بخش مسکن و 20 هزار 753 نفر در بخش غیرمسکن است و مشخصات افراد و محل اشتغال آنها نزد دستگاه ها ثبت شده است.

توصیفیان بیان نمود: جهت تحقق اشتغال ایجادی 63 هزار 451 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که 38 هزار 137 میلیارد ریال آن از محل منابع بانک ها، 20 هزار و 314 میلیارد ریال آورده بخش خصوصی و پنج هزار میلیارد ریال تملک دارایی ها بود که معادل 1.32 برابر میزان پیش بینی شده در سند توسعه اشتغال، در استان سرمایه گذاری شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 954

به "خبرنگاران نرخ بیکاری همدان در زمستان گذشته به 9.3 درصد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نرخ بیکاری همدان در زمستان گذشته به 9.3 درصد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید