تور بلغارستان ارزان: برترین زمان سفر به بلغارستان چه وقتی است؟

به گزارش لوکو، برترین زمان سفر به بلغارستان

اگر که یکی از ملاک های مهم شما برای سفر رفتن، آب و هوا است؛ بی تعارف باید در پی مقصدی بگردید که هر زمانی از سال برای شما آب و هوایی متفاوت اما مطبوع را ارائه نماید! آب و هوای مطبوع هم که اط نظر هر کسی سلیقه ای و فرق دارد و از نظر هر کسی یک فصل دلچسب و مطلوب می باشد. در این بین بعضی کشورها همه نوع آب و هوایی را در خود دارند. مثلا کشور بلغارستان چون کشوری 4 فصل است، می توان گفت که دراغلب روزهای سال سفر به آن مناسب است. در بلغارستان هم می توانید بهار و تابستان را ببینید و هم پاییز و زمستان را اما، هر کدام از این زمان ها برای سلیقه های مختلف مناسب است! ما در ادامه پیشنهاد می کنیم که با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، آنالیز کنیم که برترین زمان سفر با تور بلغارستان چه زمانی است و به صورت کلی این کشور دارای چه نوع آب و هوایی می باشد!

تور بلغارستان ارزان: برترین زمان سفر به بلغارستان چه وقتی است؟

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان ارزان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

پیشنهاد می کنیم که برای دسترسی به مطالب بیشتر درباره این کشور، حتما راهنمای سفر به بلغارستان را مطالعه بفرمایید.

معرفی آب و هوا و برترین زمان برای سفر به بلغارستان

از آن جایی که بلغارستان کشوری در جنوب شرقی قاره اروپا است، می توانیم بگوییم که از کلیت ورود جبهه های گرما و سرما به این کشور سهم متناسب و خوبی در قاره اختصاص داده شده است.

همسایگی خط ساحلی بسیار طویل و دراز این کشور با دریای سیاه و بعلاوه سرمای قاره اروپا باعث به وجود آمدن نوعی تعادل در آب و هوای این کشور شده است. در واقع هر چه که به سمت جنوب این قاره پیش بروید سرمای هوا کمتر و متعادل تر می شود. همین ها باعث شده است که بلغارستان از آن دسته کشورهای 4 فصلی در اروپا بشود که سفر به آن در هر زمانی مناسب باشد.

از این رو همین اول کار باید به شما بگوییم که برای سفر به این کشور و تماشا شهرها و جاذبه های مختلفش هر زمانی مناسب است.

به زبانی ساده تر، برترین زمان سفر به بلغارستان می تواند هر موقعی از سال برای شما باشد!

اگر که شما گرمای متعادل و آفتابی مهربان دوست دارید، همین الان و در همین زمان؛ شما در برترین زمان سفر به بلغارستان خود قرار گرفته اید! بنابراین پیشنهاد می کنیم که بار و بندیل سفرتان را جمع کنید و امور سفرتان را با به کارشناسان زبده ما در زمینه تور بلغارستان خبرنگاران بسپارید.

اگر هم که خنکای هوا و سرمایی دلنشین را دوست دارید، باز هم فرقی نمی کند، مجددا امور سفر خود را به ما در خبرنگاران بسپارید تا سفری فراموش نشدنی و خاص را تجربه کنید.

درباره آب و هوا و بعلاوه برترین زمان برای سفر به بلغارستان به این نکات بسیار مهم توجه کنید:

  • بلغارستان دارای آب و هوای نیمه گرمسیری ولی مرطوب است و به صورت کلی از جریان های دریایی آب و هوای قاره ای تاثیرات بسیار زیادی را می پذیرد.
  • قبل از سفر به این کشور، گزارش آب و هوایی را آنالیز کنید.
  • با این که آب و هوای این کشور به صورت کلی متعادل و مطبوع است اما همواره باید حواستان به این باشد که بعضی از ماه ها در فصل تابستان در این کشور دارای آفتابی تند و بعضی از ماه ها در فصل زمستان نسبتا سرمایی گزنده دارند.
  • پر هوادارترین ماه ها از نظر برترین زمان سفر به بلغارستان از نظر آب و هوایی، ماه های می (11 اردیبهشت تا 10 خرداد)، جولای (10 خرداد تا 9 تیر) و آگوست (10 مرداد تا 9 شهریور) است.

در ادامه ما به آنالیز آب و هوای این کشور در 4 فصل و 12 ماه سال می پردازیم تا به اتفاق یکدیگر ببینیم که برترین زمان برای سفر به بلغارستان برای شخص شما چه زمانی است.

سفر به بلغارستان در فصل بهار (اواخر ماه های مارچ، آوریل، می و اوائل ژوئن)

اگر دوست دارید تا در فصلی به بلغارستان بروید که آب و هوا کاملا ملایم و متعادل باشد بدون شک باید فصل بهار را برای سفر به این کشور انتخاب کنید.

بی تعارف! این فصل برای کسانی برترین زمان سفر به بلغارستان محسوب می شود که از گرمای تابستان و سرمای زمستان فراری هستند! البته هر چه بهار به خاتمه خود نزدیک می شود، این درجه تعادل از بین رفته و گرمی و خشکی هوا هم طبیعتا بیشتر حس می شود.

در فصل بهار که از اواخر مارچ، آوریل، می و اولین روزهای ماه ژوئن (اواخر اسفند تا تا 11 روز اول تیر به ماه های شمسی) آغاز می شود، بلغارستان به زیباترین ورژن خودش تبدیل می شود!

در این فصل چنان طبیعت بلغارستان شکوفا می شود که زیباییشچشم های شما را پر خواهد نمود.

درباره فصل بهار در بلغارستان باید این نکات را بدانید که:

  • در فصل بهار فستیوال های مختلف و گوناگونی در بیشتر شهرهای توریستی و گردشگری بلغارستان برگزار می شود.
  • این فستیوال ها هم داخلی هستند و هم بین المللی.
  • از این فستیوال ها به طور مثال می توانیم از فستیوال گل رز و بعلاوه جشنواره انیمیشن بلغارستان را مثال بزنیم.
  • اگر دوست دارید تا از همه نظر برترین فصل را برای سفر به بلغارستان انتخاب کنید بدون شک بهار همان فصل است.
  • در فصل بهار طبیعت بلغارستان شکل و روح تازه ای به خود می گیرد.
  • برای آشنا شدن با برترین مسیرهای طبیعت گردی در سرتاسر کشور بلغارستان، بر روی دکمه زیر کلیلک کنید.

سفر به بلغارستان در فصل تابستان (اواسط ماه های ژوئن، ژوئیه ،اوت و اوئال سپتامبر)

ادامه آنالیز و معرفی برترین زمان سفر به بلغارستان را به فصل تابستان می رسانیم.

دیگر حدس این مطلب برای شما آسان تر شده است که بدانید این کشور در فصل تابستان دارای آب و هوایی خشک و گرم است.

به قولی خورشید در فصل زمستان علاقه بسیاری به این دارد که روی آتشینش را به سمت بلغارستان بگیرد و یک آفتاب جانانه در ساعات روز به سمت این کشور بتاباند!

از لحاظ ماه های شمسی، فصل تابستان برابر است با 11 خرداد تا آخر فصل شهریور است.

با این که در تابستان ها گاهی بادهای تند هم می وزد اما باز هم، به علتی جریان گرمایی که در این بادها وجود دارد تغییری در دمای بدن شما ایجاد نمی شود.

اما به هر حال همین آفتابی بودن برای این کشور یک مزیت محسوب می شود و جاذبه های بسیار ترغیب کننده ای را برای سفر به این کشور پدید آورده است.

این جاذبه ها به حدی هستند که بدون شک همه آژانس های هواپیمایی نه تنها در ایران بلکه در بیشتر نقاط دنیا، تور بلغارستان را می گذارند و اتفاقا مسافرین زیادی را به این کشور می برند.

برای این که از بحث آب و هوا و برترین زمان سفر به بلغارستان دور نشویم باید بگوییم که؛ با تمام این تفاصیل باز هم ممکن است در بعضی نقاط بلغارستان به منطقه ای برسید که آب و هوایش آن قدرها هم گرم نباشد.

در فصل تابستان در طول روز معمولا درجه دمای هوا در بین 25 تا 35 درجه سانتیگراد می باشد.

البته در طول شب درجه هوا در بین 18 و تا 21 درجه سانتیگراد نیز تغییر می کند.

اگر فصل تابستان را به عنوان برترین زمان سفر به بلغارستان می دانید باید این نکات را بدانید که:

  • با وجود گرما، پر سفرترین فصل در بلغارستان فصل تابستان است.
  • سفارت بلغارستان در فصل تابستان خیلی راحت تر نسبت به دیگر فصل ها ویزای توریستی صادر می کند.
  • رطوبت هوا در ماه ژوئن (11 خرداد تا 9 تیر) تقریبا در بلغارستان زیاد است.
  • از آن جایی که تابستان به صورت رسمی فصل سفر به بلغارستان و آغاز سفرهای تابستانی به این کشور محسوب می شود، هزینه خدمات توریستی و گردشگری نسبتا بیشتر است.

سفر به بلغارستان در فصل پاییز (اواخر ماه سپتامبر، اکتبر و نوامبر و اوائل دسامبر)

نوبت می رسد به پادشاه فصل ها، پاییز!

اگر بخواهیم از حیث برترین زمان سفر به بلغارستان فصل پاییز را مورد آنالیز قرار دهیم باید تاکید کنیم که، در این فصل مجددا آب و هوای بلغارستان به اصل تعادلش باز می شود و مجددا نه گرم است و نه سرد.

البته در این فصل بارش باران و وزش باد هم هست ولی همانند فصل زمستان با این پدیده روبرو نخواهید بود.

اگر در ماه نوامبر (10 آبان تا 9 آذر) در بلغارستان باشید بدون شک باران این کشور را خواهید دید چون شما در ماه آغاز فصل باران به بلغارستان سفر نموده اید.

البته اگر آب و هوا خیلی هم سرد بشود و تغییر کند بدون شک با بارش برف هم روبرو خواهید شد.

اگر سرمای نسبی را دوست دارید و ترجیحتان برای سفر، کمی سرما است پس حتما برترین زمان سفر به بلغارستان برای شما فصل پاییز خواهد بود.

از 8 مهر تا اواخر ماه نوامبر در این کشور به تقویم شمسی؛ در این کشور فصل پاییز محسوب می شود.

اگر می خواهید در فصل پاییز به عنوان یکی از زمان های مناسب سفر به بلغارستان سفر کنید باید بدانید که:

  • طبیعت بلغارستان در فصل پاییز به شدت زیبا و تماشای می شود.
  • در این فصل هم می توانید به طبیعت گرید بپردازید و هم از جاذبه گردی و دیگر تفریحات استفاده ببرید. حتی در اوائل پاییز هنوز هم می توانید به ساحل بروید.

سفر به بلغارستان در فصل زمستان (ماه اواخر دسامبر، ژانویه، فوریه و اواسط مارس)

نوبتی هم که باشد دیگر باید برویم به سراغ فصل زمستان بلغارستان زیبا و تماشای!

از آن جایی که در فصل زمستان تصور بیشتر مردم این است که همه جای دنیا به جز کشورهایی خاص در قاره های دیگر، کلا برفی، سرد و سفیدپوش است.

درباره بلغارستان که این توصیف کاملا درست است و صدق می کند. در فصل زمستان درجه آب و هوایی بلغارستان به زیر 0 درجه سانتی گراد می رسد.

البته این کاهش دما در شب ها بیشتر و محسوس تر است زیرا، دمای هوا به نقل از منابع آب و هوایی کمتر هم می شود!

بنابراین باید بگوییم که اگر از سرما خوشتان نمی آید و هوادار گرما یا آب و هوای معتدل هستید، برترین زمان سفر به وارنا قطعا برای شما فصل زمستان نیست!

بدون شک شما از 10 دی، بهمن و اسفند که قبل از اتمام ماه مارچ که در اسفند و فرودین می افتد شما شاهد سرما و برف در بلغارستان خواهید بود!

اگر تصمیم دارید که در فصل زمستان به بلغارستان سفر کنید باید این نکات را بدانید:

  • سرعت بارش برف در این فصل خیل زود به خاتمه می رسد.
  • در منطقه ها کوهستانی بلغارستان و شهرهایی که از لحاظ موقعیت مکانی نزدیک به کوهستان قرار گرفته اند، حجم بارش برف و سرما طبیعتا بیشتر است.
  • در فصل زمستان هزینه خدمات توریستی مثل رزرو هتل و یا قیمت تور و بلیط کاهش می یابد.
  • اگر اهل اسکی کردن هستید باید این را بدانید که زمستان بلغارستان تبدیل به بهشت اسکی بازها می شود.

توصیه های طلایی برای سفر به بلغارستان

  • فاصله زمانی ایران و بلغارستان به این گونه است که این کشور نسبت به ما نزدیک به 1 ساعت و نیم عقب تر است.
  • در بلغارستان می توانید به زبان انگلیسی با مردم محلی و بومی ارتباط بگیرید.
  • اگر برترین زمان سفر به بلغارستان را به نسبت علایق و شرایط خود پیدا کردید و برای سفر به این کشور عزمتان را جزم کردید، بهتر است که قبل از سفر به بلغارستان پول خود را تبدیل به لف (lev) که واحد پول رسمی این کشور است نمایید اما اگر هم لف های شما تمام شد، اشکالی ندارد! می توانید از واحدهای پولی همانند یورو و دلار هم بهره ببرید.
  • پیشنهاد می کنیم که برای رفت و آمد از وسایل حمل و نقل عمومی همانند: مترو، اتوبوس و یا حتی دیگر وسایل حمل و نقل بهره ببرید که با این که هزینه کمتری دارند ولی خب به هر حال مقداری شلوغ هستند! اگر هم بخواهید می توانید با استفاده از تاکسی های آرم دار و یا سفارش داده شده به وسیله اپلیکیشن های درخواست ماشین با پرداخت هزینه ای بیشتر به مقصد مورد نظر خود بروید.

بلغارستان کشوری است که هم زیبایی های طبیعی زیادی دارد و هم برای سفر به آن باید موارد بیشتر و جامع تری بدانید بنابراین مطالعه مطلبی درباره ی نکات سفر به بلغارستان بسیار در زمینه سفری بهتر و راحت تر به این کشور را به شما توصیه می نماییم.

سفر خوبی داشته باشید! ✌

منبع: الی گشت
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1955

به "تور بلغارستان ارزان: برترین زمان سفر به بلغارستان چه وقتی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بلغارستان ارزان: برترین زمان سفر به بلغارستان چه وقتی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید