جایزه بوکر به نویسنده سریلانکایی رسید

به گزارش لوکو، جایزه معتبر ادبی بوکر در سال 2022 به رمان نوشته شاهان کاروناتیلاکا با عنوان هفت قمر معالی آلمیدا رسید.

جایزه بوکر به نویسنده سریلانکایی رسید

به گزارش خبرنگاران، هفت قمر معالی آلمیدا دومین رمان نوشته شاهان کاروناتیلاکا پس از رمان مرد چینی در سال 2011 است. این اثر درباره عکاسی به نام معال آلمیدا است که در بحبوحه جنگ داخلی در سال 1990 در خواب می میرد. معالی که نمی داند چه کسی او را کشته، هفت قمر دارد تا با افرادی که بیشتر دوستشان دارد، تماس بگیرد و آنها را به عکس های پنهانی از جنایات جنگ داخلی راهنمایی کند، عکس هایی که سریلانکا را تکان خواهد داد.

نیل مک گرگور رئیس داوران جایزه بوکر سال جاری، گفت که این رمان کتابی است که خواننده را به سفری با ترن هوایی به سوی زندگی و مرگ به سمت آنچه نویسنده به عنوان قلب تاریک دنیا توصیف می نماید، می برد و خواننده در آن شگفتی، لذت، لطافت، عشق و وفاداری می یابد.

  • افشاگری 3 مترجم مشهور ایرانی | فاجعه بی شرمانه شوهر عضو آموزشگاه و آوازه خوانی که برنده نوبل شد | نوبل کاملا به جغرافیای سیاسی وابسته است
  • معرفی نامزدهای جایزه 25 هزار پوندی

آلن گارنر نویسنده بریتانیایی که سال جاری به مسن ترین نویسنده ای تبدیل شد که تا به امروز به عنوان نامزد نهایی این جایزه ادبی انتخاب شده بود، با رمان تریکل واکر، نوویولت بولاوایو نویسنده زیمباوه ای با رمان شکوه، الیزابت استراوت نویسنده آمریکایی برای رمان نام من لوسی بارتون است، پرسیوال اِورت نویسنده آمریکایی نیز برای رمان کارآگاهی درختان و کلر کیگان نویسنده ایرلندی نیز برای خلق رمان چیزهای کوچک مانند این دیگر نامزهای نهایی جایزه بوکر سال جاری بودند.

به هر یک از 6 نویسنده ای که در لیست نامزدهای نهایی قرار داشتند مبلغ 2,500 پوند و به برنده نهایی 50,000 پوند اعطا می گردد علاوه بر این که کسب این جایزه معتبر ادبی تاثیر چشمگیری در فروش آثار نویسنده برنده دارد.

جایزه بوکر که اولین بار در سال 1969 برگزار گردید، ویژه همه آثار نوشته شده از سراسر دنیا به زبان انگلیسی است که در بریتانیا و ایرلند منتشر شده باشند. سال گذشته دیمون گالگوت برای نگارش رمان عهد به عنوان برنده این جایزه ادبی شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2110

به "جایزه بوکر به نویسنده سریلانکایی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه بوکر به نویسنده سریلانکایی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید