تور چین: معرفی طب سنتی چینی

به گزارش لوکو، طب سنتی چینی تعداد بسیار زیادی از روش های درمانی مختلفی می باشد که در طول تاریخ و پیشینه تاریخی کشور چین به وجود آمده است. امروز طب سنتی چینی به عنوان گزینه ای بسیار مناسب جهت درمان بسیاری از بیماری ها شناخته شده و بعلاوه به صورت ترکیبی با علم پزشکی روز مورد استفاده قرار می گیرد.

تور چین: معرفی طب سنتی چینی

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

طب سنتی چینی که بعلاوه به نام هایی مانند طب آسیای شرقی معروف می باشد، دارای پیشینه تاریخی بسیار با قدمتی بوده و برای درمان بسیاری از بیماری ها رازهای بسیار شگفت انگیزی دارد و طب سنتی چینی بیشتر شامل طب سوزنی بوده که به عنوان یکی از شایع ترین و قدیمی ترین روش های درمان طبیعی در کل دنیا شناخته شده و ریشه در کشور چین دارد. پزشکانی که با استفاده از طب سنتی چینی به درمان بیماری های مختلف می پردازند از روش هایی مانند انواع مختلف گیاهان دارویی به همراه طب سوزنی و دیگر روش استفاده کرده و روشی تلفیقی ایجاد کرده و با استفاده از آنها به درمان بیماری های مختلف می پردازند. در حالت کلی عقیده اصلی در طب سنتی چینی بر این باور می باشد که انسان و طبیعت به عنوان تنها بخشی از دنیا هستی به حساب می آیند. بعلاوه در طب سنتی چینی یک عقیده اصلی وجود دارد و آن یک نیروی انرژی به نام چی می باشد.

انرژی چی که در طب سنتی چینی از آن یاد می گردد از دو عنصر کاملاً متضاد به نام یانگ و یون تشکیل می گردد که برای ایجاد سلامتی در بدن افراد ایجاد تعادل می کنند. در صورتی که یک بدن سالم وجود داشته باشد این نیرو یا همان چی به صورت کاملاً ایده آل و قوی در تمام سطح بدن جریان دارد. اگر این نیرو ضعیف گردد ممکن است بیماری های مختلف بر بدن هجوم آورده و به اصطلاح فرد بیمار و دچار کسالت گردد. در صورتی که می خواهید در خصوص طب سنتی چینی اطلاعات مناسبی کسب کنید و به این طب پرکاربرد علاقه مند هستید با ما در ادامه مقاله همراه بوده و اطلاعات مناسبی در این زمینه به دست آورید:

معرفی طب سنتی چینی

طب سنتی چینی ریشه عمیقی در فرهنگ چین و دانش این کشور داشته و در خصوص موارد مختلفی مانند گیاهان، درختان، مواد و بعلاوه انسان و سلامتی رهکردهای بسیار کارسازی را ارائه می نماید. بسیاری از کشورهای آسیایی دارای فلسفه بسیار عمیق و در نوع خود خاصی می باشند. بعلاوه افرادی که در کشور چین در حال زندگی هستند سبک زندگیشان تا حدود زیادی به طب سنتی چینی تبدیل شده و به آن وابسته می باشد. بعلاوه این طب بسیار پر کاربرد و معتبر علاوه بر چین در بسیاری از کشورهای دیگر مانند کشورهای جنوب آسیا و کشورهای شرق آسیا هم مورد استفاده قرار گرفته که از جمله مهمترین کشورها می توان به کره و ژاپن اشاره کرد. سیستم های درمانی از طب سنتی چینی الهامات بسیار زیادی گرفته شده و در بعضی موارد کاملاً به این تب شباهت دارد. ولی در عین حال یک تمایز هم با آنها وجود دارد.

مزایای طب سنتی چینی

بعلاوه با توسعه بحث رسانه به وجود آمدن ابزار اینترنت و تلویزیون طب سنتی چینی توانست در منطقه ها مختلف در سراسر دنیا هم شناخته شده و در کشورهایی مانند آمریکا و بعلاوه کشور اروپایی و در عین حال کشورهای آفریقایی ورود پیدا کرده و جانی دوباره در سراسر دنیا بگیرد. طب سنتی چینی همیشه در کشور چین مورد استفاده قرار می گرفته اما در طی چند دهه اخیر فواید بسیار زیادی در منطقه ها مختلف دنیا از جمله غرب پیدا کرده است. تا جایی که امروزه بسیاری از روش ها و ایده های طب سنتی چینی مانند طب سوزنی و درمان گیاهی در بسیاری از مراکز درمانی و بهداشتی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

مهمترین روش ها و متدهای به کار رفته در طب سنتی چینی

طب سنتی از روش ها و متدهای مختلفی استفاده می نماید که یکی از مهمترین و پرکاربردترین آنها طب سوزنی می باشد که با استفاده از یک سوزن های خاص و روش های مخصوص سوزن های مورد نظر در پوست افراد در نواحی خاص فرو رفته و در نتیجه باعث درمان بسیاری از بیماری ها می گردد. یکی دیگر از روش های استفاده شده در این طب استفاده از گیاهان دارویی می باشد که انواع مختلف پودر، کپسول ها و چای که معمولا از گیاهان مختلفی تهیه می کردند ساخته شده و برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. مدیتیشن از دیگر روش های به کار رفته در طب سنتی چینی می باشد که معمولاً به این گونه صورت می پذیرد که فرد مورد نظر در محیط آرام و ساکت به دور از هرگونه دغدغه ذهنی نشسته و به اصطلاح مدیتیشن می نماید. روش تای چی یکی دیگر از روشهای طب سنتی چینی باشد که یک سری حرکت اهسته ورزشی با تکیه بر اعتماد به نفس بسیاری از بیماری های روحی انجام می پذیرد. ماکسیباسشن از دیگر روش های به کار رفته در طب سنتی چینی است که در نتیجه گیاهان مختلف گرم شده و به صورت خشک شده در نزدیکی پوست افراد سوزانده می شوند و از این طریق بسیاری از بیماری ها از بدن افراد دفع می گردد.

در عین حال آخرین روش که در این مقاله به آن اشاره می کنیم روش بادکش در طب سنتی چینی است که با استفاده از یک سری فنجان های گرم در روی پوست افراد بادکش ایجاد شده و در نتیجه باعث افزایش گردش خون در بدن افراد شده و برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید می باشد.

کارایی طب سنتی چینی

طب سنتی چینی یک روش درمانی است که می تواند زمینه های بسیار زیادی را تحت پوشش قرار داده و نتایج بسیار متفاوتی را ایجاد نماید. روش های به کار رفته در طب سنتی چینی مانند روش های پزشکی و طب غربی مورد مطالعه زیادی قرار نگرفته و بیشتر تحقیقات در خصوص گیاهان دارویی و طب سوزنی اجرا شده است. بعلاوه با توجه به تحقیقات اجرا شده طب سوزنی به عنوان یکی از روش های درمانی در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد به عنوان یک گزینه بسیار مناسب در جهت کاهش درد و از بین بردن عوارض شیمی درمانی و جایگزین مناسب برای این روش به دست آمده می تواند نتایج بسیار شگفت انگیز را برای بسیاری از بیماری ها ایجاد نماید. بعلاوه گیاهان دارویی که در طب سنتی چینی مورد استفاده قرار می گیرد، امروزه در بسیاری از کلینیکها و مراکز آزمایشگاهی معتبر در سراسر دنیا از جمله کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار گرفته و در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله یائسگی، آرتریت و مسائل به وجود آمده و اختلالات خواب و غیره گزینه بسیار مناسبی می باشند.

بعلاوه افرادی که به بیماری های تعادلی مانند پارکینسون مبتلا هستند می توانند از ورزش های ارائه شده به وسیله روش تای چی استفاده کرده و بهبودی بسیار مناسبی را به دست بیاورد. بادکش هم به عنوان یکی از روش های به کار رفته در طب سنتی چینی تا حدود زیادی دردهای ناشی از قسمتهای مختلف بدن مانند کمردرد و پا درد و یا درد ستون فقرات را کاهش داده و با گردش خون بسیار مناسبی که در بدن ایجاد می نماید می تواند تسکین دهنده بسیاری از دردها باشد.

استفاده از طب سنتی چینی

اینکه ما بخواهیم از طب سنتی چینی در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده کنیم یا نکنیم کاملاً برعهده خود می باشد و یک تصمیم شخصی است. اما باید بگویم که طب سنتی چینی برای درمان بسیاری از دردهای مختلف و عجیب و غریب مانند سندروم تونل کارپ و یا حتی کاهش استرس می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد و بعلاوه در صورتی که روشهای مختلف علمی و پزشکی به همراه طب سنتی چینی به صورت تلفیقی مورد استفاده قرار گیرد، عملکرد و بهبود بسیار مناسب تری برای بیماری مورد نظر ایجاد شده و در نتیجه علائم و عوارض بیماری در مدت زمان کمتری از بین می رود. بعلاوه طب سنتی چینی با توجه به اینکه بر موضوع انرژی در بدن با تمرکز ویژه ای دارد می تواند در هنگامی که نشانه های مختلفی در بدن در زمان بیماری وجود داشته ولی دلیل آن را نمی یابیم، گزینه مناسبی جهت درمان باشد.

منبع: ویکی پدیا

منبع: راسخون
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1805

به "تور چین: معرفی طب سنتی چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: معرفی طب سنتی چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید