ثبت نام متقاضیان جامانده یارانه فعلا ادامه دارد

به گزارش لوکو، یک مقام مطلع در سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفت: ثبت نام برای متقاضیان جامانده یارانه معیشتی فعلا ادامه دارد.

ثبت نام متقاضیان جامانده یارانه فعلا ادامه دارد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، یارانه یاری معیشتی که از 20 شهریور در کشور اجرا شد و به خانوار های سه دهک کم عایدیی مبلغ 400 هزار تومان به ازای هر نفر به صورت ماهانه و خانوار های دهک چهارم تا نهم یعنی شش دهک پرعایدی دیگر نفری 300 هزار تومان به صورت ماهانه یاری معیشتی از سوی دولت واریز شد.

در این بین بعضی از افراد که قبلا یارانه معیشتی می گرفتند و یا یارانه ماهانه دریافت می کردند از دریافت یارانه حذف شده بودند یا اینکه اصولا از ابتدا یارانه نمی گرفتند و یا در سال 98 از دریافت یارانه انصراف داده بودند بعد از این طرح بسیاری از خانوار ها خواهان فراهم شدن امکان ثبت نام و تقاضا برای دریافت یارانه معیشتی شدند.

دولت نیز با یاری کارشناسان فناوری اطلاعات ظرف یک هفته سامانه ملی ثبت نام برای جاماندگان یارانه به نشانی My.gov.ir طراحی کردند، البته در روز های اول به علت استقبال مردم این سامانه با کندی همراه شد، اما اکنون که روی روال قرار گرفته است اختلال و کندی سامانه برطرف شده است.

یک مقام مطلع در سازمان هدفمندی یارانه ها گفت: تا اطلاع ثانوی فعلا ثبت نام برای متقاضیان جامانده یارانه معیشتی فرصت وجود دارد و نیازی به عجله کردن نیست، از طرفی از زمان ثبت نام برای جاماندگان یارانه که از 27 اردیبهشت آغاز شد تا الان که 10 روز گذشته است تعداد زیادی از متقاضیان به وسیله سامانه جاماندگان ثبت نام شده اند.

وی گفت:ثبت نام برای جاماندگان فعلا ادامه دارد و مردم می توانند بدون استرس و دغدغه نسبت به ثبت تقاضای خود برای دریافت یارانه یاری معیشتی در سامانه یاد شده اقدام نمایند.

وی این را هم گفت: بر اساس بندی از قانون بودجه امسال دولت مکلف است یارانه افراد پرعایدی را حذف کند و به جای آن کسانی که متقاضی دریافت یارانه معیشتی هستند را ثبت نام نماید.

این مقام مطلع بعلاوه گفت: تمام کسانی که متقاضی دریافت یارانه بوده اند مبلغ یاری معیشتی برای ماه اول و دوم به حساب شان واریز شده، اما فعلا قابل برداشت نیست تا زمانی که اطلاعات ارائه شده این افراد به وسیله سامانه جامع رفاه ایرانیان آنالیز و تقاطع گیری گردد و در صورت صحت و قرار گرفتن در 9 دهک کم عایدی جامعه یارانه آن ها قابل برداشت خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2041

به "ثبت نام متقاضیان جامانده یارانه فعلا ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام متقاضیان جامانده یارانه فعلا ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید