تسلا بازار را از دست داد!

به گزارش لوکو، شرکت خودروساز آمریکایی ریویان، در سه ماهه سوم بیش از 7000 خودرو فراوری می نماید.

تسلا بازار را از دست داد!

ریویان، شرکت خودروسازی آمریکایی روز دوشنبه بیان کرد که 7363 دستگاه خودرو در کارخانه فراوریی خود در شهر نرمال ایلینوی فراوری نموده و 6584 خودرو را در سه ماهه منتهی به 30 سپتامبر تحویل داده است.

این شرکت خودروسازی بعلاوه هدف فراوری سالانه 25 هزار خودرو را تکرار کرد که باعث افزایش 9 درصدی سهام در معاملات شد.

تسلا، رقیب ریویان و با ارزش ترین خودروساز دنیا، انتظارات بازار برای تحویل در سه ماهه سوم را از دست داد. تسلا هزینه های بالاتر و مسائل لجستیکی را برای این کسری مطرح نمود که همراه با افزایش هزینه های مواد و منظره تیره رشد اقتصاد دنیای بر سهام خودرو های الکتریکی در روز دوشنبه تأثیر گذاشت.

سهام تسلا در بیشترین کاهش یک روزه خود در چهار ماه گذشته 8.6 درصد کاهش یافت. این سقوط بیش از 71 میلیارد دلار از ارزش بازار با ارزش ترین خودروساز دنیا را از بین برد و سهام سایر سازندگان خودرو های برقی را به سمت پایین کشاند.

تسلا باید بیش از 450 هزار وسیله نقلیه را در سه ماهه چهارم تحویل دهد تا به هدف خود برای رشد 50 درصدی تحویل سالانه دست یابد. رویترز گزارش داد که هدف خود را برای فراوری حدود 495 هزار مدل مدل Y و مدل 3 در این دوره معین نموده است. با این حال، تحلیلگران انتظار دارند که حاشیه فراوری تسلا به علت قدرت قیمت گذاری و توانایی آن در استفاده از چین به عنوان قطب صادراتی برای بسیاری از کشورها، در سه ماهه چهارم قوی باقی بماند.

ریویان در آخرین گزارش سه ماهه خود گفته بود که به علت افزایش هزینه ها انتظار زیان عملیاتی بیشتری را برای کل سال دارد.

خبرنگاران مالی بانک و بیمه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 مهر 1401 بروزرسانی: 12 مهر 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2104

به "تسلا بازار را از دست داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلا بازار را از دست داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید