تاثیر گرم شدن زمین بر کاهش 23 درصدی درآمد متوسط جهانی

به گزارش لوکو، به گزارش خبرنگاران، طبق تحقیقات جدید در صورت ادامه پیدا کردن افزایش دمای کره زمین به علت انتشار بیش از حد گاز دی اکسید کربن و اثرات گلخانه ای درآمد متوسط جهانی با کاهش 23 درصدی در انتها قرن جاری رو به رو خواهد شد. برخی کشورها همانند روسیه، مغولستان و کانادا سودهای کلانی به علت گرمایش کره زمین و افزایش درجه حرارت بدست خواهند آورد. کشورهای آمریکا و چین در مقابل گرمایش متضرر می شوند اما تمام کشور های حوزه قاره افریقا، آسیا، آمریکای جنوبی و خاورمیانه به شدت از آثار افزایش درجه حرارت و بالا رفتن دما آسیب خواهند دید.

تاثیر گرم شدن زمین بر کاهش 23 درصدی درآمد متوسط جهانی

به گفته سولومون هسیانگ، اقتصاد دان و پروفسور علوم اجتماعی در دانشگاه برکلی، کاری که تغییرات آب و هوایی با زمین ها و املاک و مستغلات جنوب آمریکا می نماید بی ارزش ساختن و کاهش حاصلخیزی در این مناطق است. تغییرات آب و هوایی باعث جا به جایی عظیم سرمایه و ارزش، از نقاط گرم به نواحی سردتر و خنک تر می گردد. به گفته هسیانگ این مسئله دقیقا مشابه دریافت مال و ثروت از فقیر و دادن آن به ثروتمندان است.

این گروه تحقیق، با آنالیز و تحلیل 50 سال داده آماری مالی در 160 کشور مختلف جهان و حتی آنالیز داده های مختلف ایالت های امریکا متوجه شدند که در دمای حدود 13 درجه سلسیوس، عملکرد و بازدهی انسان ها بیشنه است. به گفته هسیانگ برای کشورهایی که دمای آنها زیر این مقدار قرار گرفته است هر درجه افزایش درجه حرارت به منزله شکوفایی مالی و سودهای بسیار کلان در حوزه اقتصاد خواهد بود. برای ایالات متحده آمریکا که همیشه در این دما قرار داشته و یا در برخی از نواحی بالای این مقدار قرار می گیرد هر درجه افزایش دمای کره زمین به منزله کاهش فراوری و بهره وری کافی است.

مطابق گزارش سازمان ملی اقیانوس ها متوسط دمای سالانه در قرن بیستم در حدود 13.9 درجه سلسیوس است. سال گذشته گرم ترین ناحیه مطابق رکوردهای هواشناسی در حدود 14.2 درجه سلسیوس بوده که پیش بینی می گردد سال جاری این رکورد شکسته گردد.

لازم به ذکر است این مسئله که دمای بسیار بالا به میزان قابل توجهی روی فراوری مواد غذایی و محصولات کشاورزی اثر گذار بوده کاملا آشکار است و حتی آمارها نشان می دهند که این افزایش روی فراوری خودرو در آمریکا نیز اثرگذار بوده و در روزهای گرم سال میزان فراوری با کاهش رو به رو بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 453

به "تاثیر گرم شدن زمین بر کاهش 23 درصدی درآمد متوسط جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر گرم شدن زمین بر کاهش 23 درصدی درآمد متوسط جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید