ترفندی برای تهیه حمص خامه ای در خانه

به گزارش لوکو، حمص چیست؟ از آنجایی که مواد تشکیل دهنده در حمص بسیار کم هستند تمام عناصر تشکیل دهنده آن در خوب از آب درآمدن کار اهمیت دارند.

ترفندی برای تهیه حمص خامه ای در خانه

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، شما چند راه آسان برای بُرد در این زمینه دارید: خودتان آب لیموترش را تهیه کنید، از سیر تازه استفاده نمایید و تاهینی (ارده) خوب بخرید. بخش دشوارتر انتخاب برای تهیه حمص خوب، نخود است. پیدا کردن نخود خوب کار راحتی نیست. اگر عجله دارید نخود کنسرو شده گزینه خوب و البته گران تری می باشد. این نوع نخود صاف و نمکین است و حمص شگفت انگیزی با آن درست می شود. با این وجود، اگر مسئله ای از لحاظ محدودیت زمانی ندارید نخود خشک توصیه می شود البته باید در آب خیسانده شود تا مقدار آن دو برابر شود.

ترفندی که در این جا می توانید بکار بگیرید، افزودن جوش شیرین به محلوط آب و نخود در حال خیس خوردن است زیرا به جدا شدن پوست نخود یاری می نماید. هم چنین، افزودن دانه های زیره آسیاب شده طعمی خوب و لطیف به آن می بخشد. در خصوص مقدار حرارت اتفاق نظر وجود ندارد، اما بسیاری جوشاندن سریع نخود را پیشنهاد می نمایند. اجازه دهید به مدت 20، 30 یا 40 دقیقه (بسته به نوع نخود) خوب بپزد تا زمانی که واقعا نرم شود، سپس کف روی آن را جمع کنید.

سپس پوست های جدا شده را با دقت بردارید و دور بریزید. لازم است که نخود ها هنگام مخلوط کردن گرم باشند. مقداری آب گرم نخود پخته شده را نیز به غذاساز اضافه کنید. این کار به ایجاد حمص واقعا صاف یاری می نماید. از برترین و با کیفیت ترین ارده بهره ببرید.

اگر 500 گرم نخود پخته شده داشته باشید به حدود 100 تا 180 گرم تاهینی یا ارده احتیاج دارید. با اضافه کردن مقدار کم تر ارده شروع کنید و ببینید آیا به مقدار بیش تر احتیاج دارید یا خیر. یک حبه سیر له شده نیز همراه با چند تکه یخ داخل آن بریزید. این کار باعث ایجاد هوادهی در حمص و ایجاد بافتی شگفت انگیز و صاف در آن می شود. در انتهای کار پس از افزودن سیر، آب لیموترش، نمک و ارده زیره را روی حمص بپاشید. البته ریختن روغن زیتون را نیز از قلم نیاندازید.

منبع: فرارو
انتشار: 18 شهریور 1402 بروزرسانی: 18 شهریور 1402 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2245

به "ترفندی برای تهیه حمص خامه ای در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندی برای تهیه حمص خامه ای در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید