به دنبال کسب سهمیه المپیک با وایلد کارت نیستیم

به گزارش لوکو، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی شنای ایران با حضور دو شناگر (علیرضا یاوری و بنیامین قره حسنلو) با راهنمایی محسن سمیع زاده، مدیر فنی تیم های ملی شنا امروز راهی مسابقات جهانی می شوند.

به دنبال کسب سهمیه المپیک با وایلد کارت نیستیم

علیرضا یاوری در گفت وگو با خبرنگاران پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی دنیا، درباره وضعیت آمادگی اش گفت: بعد از تورنمنت کرواسی، تمرینات خود را در اصفهان پیگیری و حدود دو روز است که در تهران تمریناتم را پیگیری می کنم، امروز نیز راهی مسابقات قهرمانی دنیا می شویم. فدراسیون روش خود را تغییر داده است و ما به شکل غیرمتمرکز در شهرهای خودمان، زیر نظر مربی هایمان تمرینات را پیگیری می کنیم. فدراسیون پیشرفت تیم ملی شنا را می خواهد و این روند یاری خواهد نمود.

ملی پوش شنای ایران در پاسخ به این سؤال که ثبت چه رکوردی در این مسابقات برای شما قابل قبول است؟ گفت: من به همراه قره حسنلو برای کسب بهترین نتیجه، به مسابقات می رویم. همه چیز به شرایط روز رقابت بستگی دارد. در هر صورت ما برای اینکه بتوانیم بهترین رکوردهای خود را به ثبت برسانیم، راهی می شویم. حال این رکوردمی تواند منتهی به کسب ورودی المپیک یا منتهی به بهبود ثبت رکورد ملی گردد.

وی در ادامه تأکید کرد: رکوردهای ملی در دو، سه سال گذشته پایین تر از ورودی المپیک 2008 و 2012 و حتی مساوی با آن رکوردها بوده است. ورودی المپیک هر سال سخت تر می گردد و شناگران ایران در 2-3 گذشته از این روند عقب نیفتاده است. رکوردهای زیادی چه از طرف من و چه از طرف شناگران دیگر به ثبت رسیده و در این دو سال گذشته پیشرفت خوبی شاهد بوده ایم.

وی اضافه نمود: با این شرایط که ورودی المپیک سخت تر شده است، رکوردهای ما خیلی بالاتر از آنها نیست، عملکرد خوبی در یکی، دو سال گذشته داشته ایم. انشاءالله که بتوانیم ورودی B المپیک را کسب کنیم و دیگر شناگری با وایلدکارت، به المپیک نرود.

ملی پوش شنا تاکید نمود: سهمیه ای که در سال 2008 برای شنا ایران برای نخستین بار به دست آمد با صرف هزینه های بسیار و برگزاری اردوهای بلند مدت رخ داد اما در حال حاضر 3-4 شناگر که خود را برای کسب سهمیه آماده می نمایند با هزینه کم تر، در استان های خود و بدون حضور در اردوهای خارجی مشغول تمرین و آماده سازی هستند.

یاوری در پاسخ به این سؤال که چقدر به کسب سهمیه المپیک امیدوار هستید؟ توضیح داد: شاید در چند سال گذشته، ثبت رکوردهای ملی پوشان این گونه نبوده است و یک یا دو شناگر نزدیک به ورودی ها، رکورد می زدند اما در دو، سه سال گذشته وضعیت تغییر نموده و شناگران ایران عملکرد بهتری داشته اند. تنها مشکل ما این است تا در پایگاه های ملی، مدیران کمی بیشتر به شناگران توجه نمایند. برای مثال پایگاه ملی اصفهان کمی دچار مشکل است. بنیامین قره حسنلو تمرینات خود را ساعت 12 بامداد پیگیری می نماید. خواهش ما این است که هر مدیری بر سر کار می آید، نباید نظر خود را اعمال کند. تایم 14 بعدازظهر تا 20 مخصوص هیئت است و نباید کسی که استخر را اجاره می نماید، این تایم ها را در اختیار بگیرد. مدیران و اداره کل جوانان از تیم شنا استان حمایت و یاری بیش تری برای حفظ سانس های تمرین نمایند چرا که شناگران خود را برای مسابقات آماده می نمایند و مسائل این چنینی آماده سازی شناگران را با مشکل روبرو خواهد نمود. اصفهان پایگاه ملی شنای ایران است و نباید مدیران آن در قبال اجاره دادن استخرها کوتاه بیایند. حداقل تایمی که برای شناگران معین شده است باید بدون تغییر در اختیار آنها قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 243

به "به دنبال کسب سهمیه المپیک با وایلد کارت نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به دنبال کسب سهمیه المپیک با وایلد کارت نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید