در پی امتیازات ویژه برای شهرکهای کشاورزی و گردشگری هستیم

به گزارش لوکو، ایرنا/ براساس آخرین اخبار واصله، در پی امتیازات ویژه برای شهرکهای کشاورزی و گردشگری هستیم.

در پی امتیازات ویژه برای شهرکهای کشاورزی و گردشگری هستیم

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در دومین روز از دومین همایش معاونان میراث فرهنگی استان ها که با حضور علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گردید، گفت: وقتی بودجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را نگاه می کنم، می بینم چانه را کوچک گرفتند. اعتبارات و مقدار بودجه تخصیص یافته به این وزارتخانه بسیار کم است و به هیچ عنوان با وظایف، مأموریت ها و کار در این سه حوزه تخصصی مطابقت ندارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس شورای اسلامی در پی این هستیم تا شهرک های کشاورزی و منطقه ها گردشگری مانند شهرک های صنعتی بتوانند از امتیازات، امکانات و تخفیف های ویژه ای برخوردار شوند.

وی اظهار کرد: تحول در وزارت میراث فرهنگی باید در دولت کلید بخورد و تکلیفش تعیین گردد. اگر یک دهم خرجی که برای وزارت راه و شهرسازی می کنیم، برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام دهیم، انقلاب بزرگی در وزارتخانه و اقتصاد کشور ایجاد می گردد.

حاجی بابایی گفت: میراث فرهنگی و گردشگری نفت بی انتها هستند، هرچه بیشتر از آن استفاده کنیم، بیشتر سود خواهیم کرد و بیشتر از نفت می تواند برای کشور عایدی داشته باشد. باید طرح نویی را برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آماده کنیم.

وی اضافه نمود: ساختار بودجه باید اصلاح گردد. بعلاوه سقف بودجه باید در برنامه هفتم توسعه شفاف باشد، این موضوع می تواند به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یاری کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی توضیح داد: باید فرهنگ را ساماندهی کنیم و در پازلی بچینیم که نقش هر سازمانی در این ساماندهی تعیین گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 4 شهریور 1401 بروزرسانی: 4 شهریور 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2082

به "در پی امتیازات ویژه برای شهرکهای کشاورزی و گردشگری هستیم" امتیاز دهید

1 کاربر به "در پی امتیازات ویژه برای شهرکهای کشاورزی و گردشگری هستیم" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در پی امتیازات ویژه برای شهرکهای کشاورزی و گردشگری هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید