برگزاری نشست هم اندیشی جشنواره و نمایشگاه گردشگری خوراک در گیلان

به گزارش لوکو، نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای اجرایی و عملی برگزاری جشنواره ها و نمایشگاهای گردشگری خوراک با حضور نماینده شهرهای خلاق یونسکو در ایران و معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در هتل شبستان رشت برگزار شد.

برگزاری نشست هم اندیشی جشنواره و نمایشگاه گردشگری خوراک در گیلان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، حمیدرضا آذرپور معاون گردشگری این اداره کل در این نشست گفت: گردشگری فعالیت پیچیده ای است که بخش های مختلف جامعه و اقتصاد را در بر می گیرد. با وجود رقابت شدید برای توسعه گردشگری در جامعه باید برنامه ریزی های مناسبی صورت بگیرد تا بتوان به اهداف توسعه گردشگری دست یافت.

او اضافه نمود: جاذبه های گردشگری یک مقصد، تنها به ویژگی های محیط طبیعی، ابنیه تاریخی، صنایع دستی و نظایر آن خلاصه نمی شود، بلکه رویدادهایی که در یک مقصد گردشگری رخ می دهند خود می توانند به عنوان منبع مهمی برای جذب گردشگران تلقی شوند.

او ادامه داد: امروزه اهمیت برپایی نمایشگاه ها و جشنواره ها در توسعه اقتصاد جهانی روز به روز در حال افزایش است و برپایی نمایشگاه ها به ویژه در سطوح منطقه ای و بین المللی از جنبه های مختلف موجبات پویایی اقتصاد بومی را فراهم می سازد که از جمله آن کمک به توسعه و رونق صنعت گردشگری و نیز حفظ و ارتقاء سطح اشتغال ملی است.

رضا فخری زاده، نماینده شهرهای خلاق کمیسیون ملی یونسکو در ایران نیز در این نشست گفت: مردم جهان با اهداف مختلف، روزهای زیادی را در طول سال جشن می گیرند که یکی از مهم ترین اهداف، اتحاد و همدلی مردم کره زمین است. جشنواره ها مطابق با فرهنگ هر کشور که شامل آیین، سنن، آداب و قوانین دولتی است، برگزار می شود، اما هدف غایی و بنیادی این رویداد، هماهنگی مردم جهان به امیدِ داشتن جهانی آرام، بدون جنگ و ناراحتی است.

او ادامه داد: از آنجا که غذا، نقش مهمی در ساخت مکان ها و مقصدهای گردشگری دارد، می تواند به عنوان نمادهای شایسته معرفی فرهنگ و تمدن مقاصد معرفی شود و تنوع اقلیم و طبیعت استان گیلان باعث شده که سفره متنوعی از غذاهای بومی و محلی گسترده شود، توجه به این مجموعه از میراث گردشگری در قالب برپایی جشنواره های غذا موجب توسعه ویژه مناطق و ایجاد هویت بخشی به ساکنان محلی و ارتقای گردشگری مکان ها می شود.

این مسئول اضافه نمود: توسعه مدِ نظر یونسکو، توسعه پایدار است که دارای چهار بُعد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی است و برای رسیدن به توسعه پایدار باید به رشد تمامی این ابعاد توجه شود. به عبارت دیگر، رشد اقتصادی بدون در نظر دریافت رشد فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی بی نتیجه است و پایدار نیست.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 582

به "برگزاری نشست هم اندیشی جشنواره و نمایشگاه گردشگری خوراک در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نشست هم اندیشی جشنواره و نمایشگاه گردشگری خوراک در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید