بهت دنیا از سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا به دست نیروهای صنعا

به گزارش لوکو، پیشروی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در مأرب و رسیدن به دروازه های آن پس از آتش بس موقت جبهه ها و سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا، همگی نشان دهنده گرفتار شدن واشنگتن در باتلاق یمن دارد.

بهت دنیا از سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا به دست نیروهای صنعا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، العهد در گزارشی آورده است: این روزها اخبار خوشایندی برای آمریکا از مأرب به گوش نمی رسد از سویی یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از سرنگونی دومین پهپاد جاسوسی بسیار پیشرفته ارتش آمریکا خبر داده است و از سویی پیشروی های نیروهای صنعا به سوی شهر ادامه دارد در حالی که آمریکا وعده داده بود که اجازه اینکار را نمی دهد.

اعلام سرنگونی دومین پهپاد جاسوسی و پیشرفته آمریکا از نوع اسکال ایگال آنهم ظرف مدت کوتاه در همان منطقه ای که پهپاد نخست ساقط شده بود و به نمایش گذاشتن نحوه متلاشی شدن آن، نشان دهنده تحولات جدید است.

نیروهای صنعا عملیات زمینی به سمت محله های شهر مأرب را از سمت غرب آن از سرگرفته است و این پس از آتش بسی بود که زیاد به طول نیانجامید. صنعا کار را با زدن پهپادهای جنگی و جاسوسی در اطراف شهر به ویژه غرب آن شروع کرده است و سامانه پدافندی قوی مستقر کرده است.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با قدرت در حال پیشروی هستند واخباری که مخابره می شود حکایت از در تنگنا قرار دریافت نیروهای وابسته به هادی و متجاوزان دارد و مقدمات ورود به اولین محله های شهر مأرب فراهم شده است.

آنچه در حال حاضر جریان دارد جنگ میان صنعا و آمریکا پس از شکست ائتلاف سعودی-اماراتی در ممانعت پیشروی نیروهای صنعاست.

از نگاه مقامات صنعا، این فقط نبرد سرنوشت ساز مأرب و بالا بردن سقف مذاکرات نیست بلکه نبرد مرگ و زندگی است که میلیون ها یمنی در ورای آن قرار دارند تا یمن از اشغال و هیمنه آمریکا رها شود.

کفه ترازو هم اکنون به نفع صنعاست به ویژه که اخباری درباره بازگشت سعودی و واشنگتن به پای میز مذاکرات در سلطان نشین عمان حکایت دارد و آنها به دنبال خروج از بحران هستند و این پس از آن رخ می دهد که سخنگویان وزرات خارجه آمریکا با خود بزرگ بینی از نقش آمریکا در ممانعت از سقوط مأرب به دست آنچه آنها حوثی می نامند، خبر داده بودند.

در واقع واشنگتن در برابر رزمندگان صنعا به زانو درآمده است هم اکنون بیش از هر زمان دیگری به دنبال توقف جنگ است به ویژه که سامانه دفاعی آن ناتوان از برخورد با پهپاد ساخته دستی یمنی ها یاموشک بالستیک نیروهای صنعا، است.

پهپادی که آمریکا به آن افتخار می کرد مانند مگس ساقط می شود و دنیا را به بهت فرو برده است و بسیاری از متحدان آمریکا را به فکر بازنگری در تکیه بر سامانه های تسلیحاتی و دفاع هوایی آمریکا سوق داده است و این یعنی فرو رفتن آمریکا در باتلاق یمن.

توان نظامی نیروهای صنعا در حال افزایش است و نیروهای پدافندی، موشکی و پهپادی ارتش وکمیته های مردمی یمن موازنه قوا را به نفع صنعا تغییر داده اند و رجحان هوایی ائتلاف سعودی-آمریکایی از بین رفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1653

به "بهت دنیا از سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا به دست نیروهای صنعا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهت دنیا از سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا به دست نیروهای صنعا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید