بنچمارک پردازنده های سری کامت لیک اس اینتل لو رفت؛ آینده ای سخت در انتظار AMD

به گزارش لوکو، روز گذشته، شخصی با نام کاربری TUM-APISAK@ در توئیتر، نتیجه بنچمارک گیک بنچ تعدادی از پردازنده های سری کامت لیک اس (Comet-Lake S) اینتل را منتشر کرد که با توجه به آن می توان گفت AMD آینده بسیار چالش برانگیزی را پیش رو خواهد داشت.

بنچمارک پردازنده های سری کامت لیک اس اینتل لو رفت؛ آینده ای سخت در انتظار AMD

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

AMD در سال گذشته و سال جاری پیشرفت خوبی در زمینه طراحی پردازنده های با کیفیت داشته و توانسته در بعضی از مناطق دنیا حتی اینتل را نیز از لحاظ فروش پشت سر بگذارد اما این حقیقت که پردازنده های تیم آبی همواره در بازی ها عملکرد بهتری داشتند تا حدودی انکارناپذیر است. با جزئیاتی که روز گذشته از عملکرد پردازنده های جدید اینتل در بنچمارک منتشر شد، به نظر می رسد این شرایط هنوز هم ادامه داشته باشد. TUM-APISAK@ را می توان منبع قابل اعتمادی دانست چرا که پیوسته در این رابطه مشغول انتشار اطلاعات است. در جدیدترین پستی که او منتشر نموده، شاهد بنچمارک پردازنده 8 هسته ای Core i7-10700K و 6 هسته ای Core i5-10600K هستیم که به ترتیب رقیب پردازنده های رایزن 7 3700X و رایزن 5 3600X از تیم سرخ به حساب می آیند.

معینات پردازنده های دسکتاپ نسل 10 اینتل (کامت لیک S) منتشر شد

اگرچه به طور کلی رقابت نزدیک بین آن ها وجود دارد اما وقتی به عملکرد تک هسته ای می رسیم طبق معمول اینتل است که پیروز می گردد. همانطور که در تصویر مشاهده کردید، Core i7-10700K توانست با فرکانس خیره نماینده 5.1 گیگاهرتز، امتیاز 5.969 را در تست تک هسته ای گیک بنچ بدست بیاورد که این مقدار برای حالت چند هسته ای به 34.133 رسید. مدل i5-10600K که نسخه ارزان قیمت تر i7 به حساب می آید توانست با فرکانس 4.6 گیگاهرتز در بخش تک هسته ای به امتیاز 6.081 برسد. این پردازنده در بخش چند هسته ای نیز توانست امتیاز 28.523 را کسب کند.

اینطور که به نظر می رسد، این پردازنده ها می توانند رقبای نام برده را با اختلاف زیادی در بخش تک هسته ای پشت سر بگذارند و همین مسئله نیز باعث می گردد همچنان اینتل در صدر بهترین فراوری نماینده پردازنده برای اهداف گیمینگ باقی بماند. در بخش چند هسته ای نیز نماینده های AMD توانستند نتیجه ای بسیار نزدیک به پردازنده های اینتل کسب نمایند، در حالی که فرکانس آن ها نیز کمتر است. البته رجحان اینتل به نسبت AMD شاید برای بعضی ها آنقدر محسوس نباشد که تفاوت قیمتی بین آن ها را توجیه کند. همانطور که می دانید پردازنده های اینتل واقعا از سری AMD گران تر هستند و شاید در بعضی موارد اصلا قدرت بیشترشان به خاطر قیمت بالا به چشم نیاید!

پردازنده رایزن 4000 سری دسکتاپ ماه سپتامبر روانه بازار می گردد

TUM-APISAK@ هیچ حرفی در خصوص Core i9-10900K که 10 هسته و 20 رشته دارد و پرچم دار سری کامت لیک اس به شمار می رود نزده اما اخیرا که نتیجه بنچمارک گیک بنچ آن منتشر شد دیدیم که توانست از رقیب خود، رایزن 9 3900X در بخش تک هسته ای، 10 درصد بهتر عمل کند. همانند نسخه های ارزان قیمت تر خود، پرچم دار اینتل هم نتوانست در بخش چند هسته ای به خوبی نماینده AMD ظاهر گردد و امتیاز 11.296 را کسب کرد. (در مقابل 12.097 پردازنده رایزن 9 3900X).

پردازنده های سری کامت لیک اس اینتل قرار است در تاریخ 30 آوریل (11 اردیبهشت) رونمایی شوند بنابراین بنچمارک رسمی این پردازنده ها و آنالیز آن ها احتمالا تا قبل از اواسط ماه مه معین نخواهد شد. در رابطه با اینکه چه مادربردی می تواند این پردازنده ها را در خود جای دهد فعلا خبر صد درصدی در اختیار نداریم اما گفته می گردد سری کامت لیک اس تنها با مادربردهای نسل 400 با سوکت LGA 1200 سازگاری دارند که احتمالا در زمان مشابهی با پردازنده های اینتل رونمایی خواهند شد.

در حالی که AMD کوشش می نماید با یکسان نگه داشتن سوکت، هزینه را برای کاربر کمتر کند، اینتل در این طرف ماجرا سیاست سخت گیرانه تری را در پیش گرفته که اصلا به سود کاربر نیست و اگر شخصی بخواهد از پردازده های جدید بهره مند گردد حتما باید مادربرد خود را نیز به فروش برساند. البته پردازنده های نسل 9 اینتل به اندازه کافی قدرتمند هستند که احتیاج قطعی به خرید نمونه های نسل 10 نداشته باشیم.

بهترین پردازنده های AMD که می توان در سال 2020 با بودجه های مختلف خریداری کرد

منبع: techradar

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 951

به "بنچمارک پردازنده های سری کامت لیک اس اینتل لو رفت؛ آینده ای سخت در انتظار AMD" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنچمارک پردازنده های سری کامت لیک اس اینتل لو رفت؛ آینده ای سخت در انتظار AMD"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید