برج اوستانکینو در مسکو، برجی با سکوی شیشه ای

به گزارش لوکو، برج اوستانکینو | Ostankino Tower در مسکو

برج اوستانکینو یکی از جاذبه های منحصربفرد مسکو است و با بالا رفتن از آن چشم اندازهای جذابی از این شهر را می بینید. این برج با ارتفاع 540 متر ایستگاه تلویزیون و رادیو مسکو است اما جنبه توریستی هم دارد. برج اوستانکینو بلندترین برج اروپا و یازدهمین برج بلند سراسر جهان به شمار می رود. گردشگران زیادی در سفر به مسکو علاوه بر بازدید از موزه ها و کلیساها از این برج هم تماشا می نمایند و با جاذبه ای متفاوت در این شهر روبرو می شوند. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا از برج اوستانکینو بیشتر بدانید.

برج اوستانکینو در مسکو، برجی با سکوی شیشه ای

برج اوستانکینو (Ostankino Tower) با 540 متر ارتفاع، انگار زمین را به آسمان پیوند زده است و در طبقات بالایی اش سکویی هست که می توانید به آنجا بروید و نظاره گر چشم اندازی رویایی از شهر مسکو باشید. از آنجایی که این برج یک ایستگاه تلویزیونی است سیگنال هایی را به وسیله شبکه مخابراتی بی سیم منتشر می نماید تا شبکه های تلویزیونی و رادیویی قادر به پخش برنامه های خود باشند. این برج به خاطر معماری و موقعیت منحصربفردش تبدیل به یکی از بزرگ ترین قطب های ارتباطی مسکو شده و تجهیزات و امکانات بینظیری هم دارد.

تاریخچه برج اوستانکینو

در سال 1922 اولین برج تلویزیونی در مسکو ساخته شد اما چند سال بعد و با پیشرفت ارتباطات، دیگر این برج قادر به فراوری سیگنال های قوی نبود برای همین به جای آن، برج مدرن و کاملی در سال 1967 و در سالگرد انقلاب روسیه ساخته شد. با اینکه این برج بیش از 55 هزار تن وزن دارد اما طراحی آن به طرز باورنکردنی ای پیچیده و مجذوب نماینده است. در ساخت و طراحی این برج تازه از یک زنبق وارونه و گلبرگ هایش الهام گرفته شده است. ساخت این برج حدود 4 سال طول کشید و استفاده از بتون های خاص در آن باعث شد تا بنایی ساده و مستحکم به وجود بیابد در عین حال، در قسمتی از طبقه های آن هم از شیشه های مقاوم استفاده شده تا برج را آسیب ناپذیر کند. در سال 1994 قرار بود که با اضافه کردن یک آنتن، ارتفاع برج به 561 متر برسد اما کمبود منابع اقتصادی مانع از این کار شد با این حال این برج بیش از 50 سال است که بلندترین بنای اروپا به شمار می رود. با وجود امکانات جهانگردی ای که در این برج وجود دارد کاملا معلوم است که هدف از ساخت آن به غیر از جنبه های فناوری، صنعت جهانگردی هم بوده است.

سکوی تماشای برج

کافیست سری به سکوی تماشای این برج بزنید تا حس کنید در آسمان به پرواز در آمده اید. بر روی این سکو می توانید کل مسکو و حتی منطقه ها خارج از شهر را هم ببینید. در واقع در این برج دو سکوی تماشا هست: یکی سکوی شیشه ای در ارتفاع 337 متری و دیگری سکوی باز در ارتفاع 340 متری. سکوی تماشای اصلی در ارتفاع 337 متری واقع شده است چون بازدید از سکوی بالاتر فقط در ماه های آوریل تا اکتبر (فروردین تا آبان) آن هم در شرایط مساعد آب و هوایی امکان پذیر است. نگران بالا رفتن از برج نباشید چون آسانسور در عرض کمتر از یک ساعت شما را به طبقات بالا تر می رساند. بدون شک هیجان انگیز ترین قسمت این برج وقتی است که پا بر روی سکوی شیشه ای می گذارید و شهر مسکو را از زیر پاهایتان نظاره گر می شوید. مطمئنا تماشای مسکو از این ارتفاع آن هم وقتی زیر پاهایتان سکویی شیشه ای قرار گرفته می تواند نفس را در سینه تان حبس کند!

رستوران گردان برج اوستانکینو

مثل بیشتر جاذبه های جهانگردی در این برج هم رستوران هایی هست که با غذاهای خوشمزه روسی از شما پذیرایی می نماید. البته به غیر از رستوران های معمولی، رستورانی لوکس و منحصربفرد هم هست: رستوران گردان با چشم اندازی از کل شهر!

در زیر سکوی تماشای سطح هفتم رستورانی به نام آسمان هفتم است که میزهایش بر روی سکوی خرچان با ریل های شیشه ای قرار گرفته است. این سکو به آرامی می چرخد و به بازدید نمایندگان این فرصت را می دهد تا چشم اندازهای خیره نماینده مرکز را تحسین نمایند. این رستوران هر 40 دقیقه دو بار می چرخد و تجربه ای منحصربفرد را برایتان رقم می زند با این حال اگر خیال غذا خوردن در آن را دارید باید برای خوردن یک غذای مناسب حدود 100 هزار تومان خرج کنید.

موزه ای کوچک در داخل برج اوستانکینو

در داخل برج یک موزه کوچکی هست که در آن اشیایی در رابطه با انتقال امواج تلویزیونی به همراه یک دستگاه تلفن قدیمی به نمایش در آمده است.

بازدید از برج اوستانکینو

این برج در نزدیکی ایستگاه مترو قرار ندارد برای همین برترین راه برای رسیدن به آن استفاده از اتوبوس و یا تاکسی است. اما اگر حوصله پیاده روی دارید نزدیک ترین مترو به آن ایستگاه VDNKh است که حدود 25 دقیقه پیاده روی تا برج فاصله دارد. در اطراف برج، پارک اوستانکینو واقع شده است که می توانید بعد از بازدید از برج در آن قدم بزنید و یا استراحت کنید. سکوی این برج هر روز از ساعت 10 صبح تا 10 شب باز است و می توانید با پرداخت 1000 روبل (حدود 65 هزار تومان) در عرض یک ساعت از بیشتر قسمت های آن تماشا کنید.

تا به حال میلیون ها جهانگرد از این برج تماشا نموده اند که نشان دهنده محبوبیت آن برای جهانگردان است پس در سفر به مسکو، مرکز روسیه، بازدید از این برج را از دست ندهید و با رفتن به سکوی تماشا خاطراتی به یاد ماندنی از مسکو را برای خود بسازید.

منبع: spottedbylocals.com

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1990

به "برج اوستانکینو در مسکو، برجی با سکوی شیشه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج اوستانکینو در مسکو، برجی با سکوی شیشه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید