تور ارزان روسیه: چگونه از مسکو به سن پترزبورگ سفر کنیم؟

به گزارش لوکو، مسکو و سن پترزبورگ دو شهر مهم روسیه هستند و در صنعت گردشگری نیز حرف های زیادی برای گفتن دارند. برای سفر بین این دو شهر روش های مختلفی وجود دارد که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند.

تور ارزان روسیه: چگونه از مسکو به سن پترزبورگ سفر کنیم؟

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

برای بسیاری از مسافران، بازدید از روسیه سفری طولانی است. بنابراین، اگر می خواهید به این کشور سفر کنید و ابتدا به مسکو یا سن پترزبورگ می رسید، باید از هر دو تماشا کنید. این دو شهر مهم ارتباط خوبی باهم دارند و هر دو، چیزهای منحصر به فردی برای تجربه به گردشگران عرضه می نمایند. اگر نمی خواهید با تور روسیه به این کشور سفر کنید و برنامه ریزی انفرادی را ترجیح می دهید، به شما یاری می کنیم بتوانید به برترین و راحت ترین شکل ممکن بین این دو شهر تردد کنید.

چرا باید به سن پترزبورگ سفر کنید؟

مسکو درست است که مرکز معاصر روسیه است، اما سن پترزبورگ تاریخی نیز در قرن های 18 و 19 مرکز این کشور بود. این دو قرن، حکومت امپراطوری بود، زمانی که امپراطوری روسیه در اوج قدرت و ثروت خود بود.

سن پترزبورگ یادگاری های گذشته باشکوه روسیه را در خود جای داده است، از جمله کاخ های باشکوه، موزها و آثار زیبای معماری. مسکو مرکزی مدرن است، اما زمانی که احساس کردید دوست دارید به شهری با رنگ و بوی گذشته سفر کنید، باید به سن پترزبورگ بروید و دنیای نو کشف کنید.

سفر با قطار

قطارها به صورت منظم در طول روز و حتی شب، از ایستگاه Moskovsky در سن پترزبورگ و ایستگاه لنینگراد (Leningrad) در مسکو در حال رفت و آمد هستند. سریع ترین راه برای سفر، استفاده از قطار Sapsan است؛ قطاری راحت و مدرن که در کمتر از 4 ساعت شما را به مقصد می رساند.

هزینه جایگاه های استاندارد خدود 39 الی 47 دلار (2500 الی 3 هزار روبل) است. قطارهای شبانه نیز گزینه مناسبی محسوب می شوند، هرچند مقرون به صرفه ترین آن ها زیاد لوکس نیست. قیمت کوپه هایی که جایگاه های تخت شو دارند، بسته به کلاس سفر، بین 1500 تا 2500 روبل (24 الی 39 دلار) متغیر است.

البته قطارهای لوکس هم در این جهت وجود دارد: قطارهای Grand Express و Red Arrow. این قطارها گران ترین قطارهای جهت مسکو-سن پترزبورگ هستند و قیمت آن ها از 3500 تا 15 هزار روبل (55 الی 235 دلار) متغیر است. اگر بخواهید خودتان بلیط رزرو کنید، به وب سایت رسمی شبکه راه آهن روسیه سر بزنید که به زبان انگلیسی هم در دسترس است.

سفر با هواپیما

باوجود فاصله کوتاه، پروازهای متعددی بین مسکو - سن پترزبورگ برقرار است. این پرواز حدود 1.5 ساعت طول می کشد. قیمت ها به شرکت هواپیمایی و اینکه چقدر قبل از پرواز رزرواسیون را انجام داده اید، بستگی دارد. قیمت پرواز مسکو - سن پترزبورگ بین 65 الی 200 دلار متغیر است. معمولا این پروازها را مسافران ترانزیت (مسافران پروازهای اتصالی) و بعلاوه مسافرانی که برای کار و تجارت به سفر می فرایند، رزرو می نمایند.

زمان کلی سفر، از لحظه ورود تا خروج از فروگاه، احتمالا بیشتر از قطارهای سریع السیر طول می کشد. از سوی دیگر، هواپیما قطعا گزینه مناسب تری برای سفر شبانه محسوب می گردد (قطارهای سریع السیر شب ها فعال نیستند).

اگر قصد خرید بلیط هواپیما از ایرلاین های داخلی یا خارجی را دارید، می توانید ازطریق موتور جستجوی پرواز خبرنگاران بلیط مقرون به صرفه هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده های معتبر تهیه کنید.

سفر با ماشین

قطعا امکان سفر با ماشین بین مسکو و سن پترزبورگ وجود دارد. بسته به اینکه کدام جهت را انتخاب می کنید، فاصله این دو شهر بین 650 الی 700 کیلومتر متغیر است. مدت زمان سفر هم بستگی به این دارد که چقدر بتوانید بدون توقف رانندگی کنید و در جهت ترافیک باشد یا خیر.

رانندگی در روسیه نیازمند داشتن تجربه است، به خصوص در بزرگراه ها. اگر بخواهید ماشین کرایه کنید یا از کسی قرض بگیرید، باید بتوانید اطلاعات تابلوها و علائم رانندگی را بخوانید و بعلاوه از قبل اقدام به اخذ گواهینامه بین المللی در داخل ایران کنید.

نکاتی که باید بدانید

به هر روشی که بخواهید از مسکو به سن پترزبورگ بروید، قرار نیست با دردسرهای زیادی روبرو شوید. ابتدا باید مطمئن شوید که ویزایتان در طول این سفر اعتبار داشته باشد و شامل سفر به هر دوی این شهرها گردد. به شما توصیه می کنیم قبل از سفر، برنامه ریزی کنید. برای درخواست ویزای روسیه باید در خصوص شهرهایی که می خواهید سفر کنید، اطلاعاتی داشته باشید. اگر قصد سفر یک روزه (از مسکو به سن پترزبورگ یا بالعکس) را دارید، حتما پاسپورت تان را به همراه ببرید. قبل از سوار شدن به قطار، بلیط تان را با پاسپورت مطابقت خواهند داد؛ پس حتما باید پاسپورت همراه تان باشد تا به مشکل برنخورید.

منبع: کجارو / viator.com / theculturetrip.com
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1999

به "تور ارزان روسیه: چگونه از مسکو به سن پترزبورگ سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: چگونه از مسکو به سن پترزبورگ سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید