بحران کمبود سخت افزار به هارد SSD هم سرایت کرد

به گزارش لوکو، ارز دیجیتال نوظهور Chia که به جای پردازش به فضای ذخیره سازی متکی بوده، باعث افزایش قیمت هارد ذخیره سازی شده است.

بحران کمبود سخت افزار به هارد SSD هم سرایت کرد

به گزارش خبرنگار ، به نقل از تام هاردویر، درست زمانی که فکر می کردیم شهر های هوشمند، کارخانه های هوشمند، دستگاه های اینترنت اشیا، وسایل نقلیه خودمختار و ربات ها، فراوری نماینده اصلی داده هایی هستند که در سال های آینده به فضای ذخیره سازی احتیاج خواهند داشت، ارز دیجیتال Chia نشان داد که زودتر از آن ها اقدام نموده و فراوری نماینده عظیمی از داده ها است.

فضای ذخیره سازی اختصاص یافته به شبکه Chia از 120PB به 1143PB یا 1.14 Exabytes افزایش یافت. 1.14EB برابر با 1140000TB یا 63333 هارددیسک 20TB است.

البته قصد نداریم در این گزارش به معرفی، مباحث فنی و اثبات روش کار این بپردازیم. فعلا مسئله ای که ارز دیجیتال چیا با آن روبرو شده و احتمالا به زودی مثل کمبود تراشه و سایر سخت افزار ها تمام دنیا را با آن روبرو می نماید، کمبود هارد SSD است.

یکی از مدیران ارز دیجیتال چیا، در ردیت گفت: حافظه RAM و فضای ذخیره سازی مورد استفاده برای ساخت نقشه ها مجدداً برای ساخت طرح های تازه مورد استفاده قرار می گیرند، بنابراین فقط به SSD و RAM احتیاج دارند تا بتوانند طرح هایی را که می خواهند، به صورت همزمان ایجاد نمایند.

حالا با ظهور رمزارز چیا، ماینر ها (استخراج نمایندگان ارز دیجیتال) در چین به فضا های ذخیره سازی شامل هارد دیسک و حافظه SSD هجوم برده اند و آن ها را می خرند. مطمئنا این امر باعث کمبود این سخت افزار ها در دنیا و افزایش قیمت این محصولات می گردد، همانطور که در دنیا بسیاری از شرکت های فراوری موبایل و خودرو در دنیا را با مشکل روبرو کرد. این در حالی است که این رمز ارز هنوز به بازار عرضه نشده است و فعلا برای ماینینگ در دسترس است و با عرضه آن در تاریخ 13 اردیبهشت شاهد موج افزایش قیمت دیگری برای محصولات ذخیره سازی خواهیم بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1727

به "بحران کمبود سخت افزار به هارد SSD هم سرایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران کمبود سخت افزار به هارد SSD هم سرایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید