بارش باران پراکنده در 5 استان، وزش باد شدید در نوار شرقی

به گزارش لوکو، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی شرایط آب و هوایی کشور از بارش باران پراکنده در 5 استان و وزش باد شدید در نوار شرقی طی امروز (19 شهریورماه) خبرداد.

بارش باران پراکنده در 5 استان، وزش باد شدید در نوار شرقی

صادق ضیاییان در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: فردا (20 شهریورماه) در استان های گیلان، مازندران و گلستان ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی می شود. در ساعات بعد از ظهر در غرب هرمزگان و جنوب فارس افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید انتظار می رود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز(19 شهریور ماه) در نوار شرقی کشور به ویژه در استان های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در بعضی ساعات وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک رخ می شود. شرق دریای خزر، شمال و مرکز خلیج فارس و سواحل شرق عمان هم مواج هستند.

وی اضافه کرد: شنبه و یکشنبه (20 و 21 شهریورماه) هم در ارتفاعات مازندران بارش پراکنده و خفیف پیش بینی می شود و وزش باد شدید در نوار شرقی تداوم خواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: دوشنبه و سه شنبه (22 و 23 شهریورماه) در غالب منطقه ها کشور آسمان صاف و آرام خواهد بود. از شنبه تا دوشنبه (20 تا 22 شهریورماه) در سواحل شمالی، شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز فرایند افزایش نسبی دما پدیده حاکم خواهد بود.

وی درباره شرایط آب و هوایی تهران اظهارکرد: فردا (20 شهریورماه) آسمان تهران صاف، گاهی همراه با وزش باد و در اواخر وقت قسمتی ابری خواهد بود و بیشینه و کمینه دمای هوا 32 و 22 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود. آسمان مرکز یکشنبه (21 شهریورماه) صاف و در اواسط روز همراه با وزش باد با حداقل دمای 23 و حداکثر دمای 33 درجه سانتیگراد خواهد بود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (19 و 20 شهریورماه) اهواز با بالاترین دمای 43 درجه سانتیگراد گرم ترین و اردبیل با بیشینه دمای 21 و 24 درجه سانتیگراد خنک ترین مراکز استان های کشور هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1745

به "بارش باران پراکنده در 5 استان، وزش باد شدید در نوار شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش باران پراکنده در 5 استان، وزش باد شدید در نوار شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید