امروز؛ بارش باران در 6 استان ، بارندگی در 5 استان دیگر از یکشنبه

به گزارش لوکو، داده های سازمان هواشناسی از شرایط جوی نشان می دهد که از امروز تا اواسط هفته آینده در نقاط مختلف کشور بارش باران را شاهد خواهیم بود.

امروز؛ بارش باران در 6 استان ، بارندگی در 5 استان دیگر از یکشنبه

به گزارش خبرنگاران، سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد که امروز آدینه (15 مهرماه) در استان های ساحلی خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش باران و گاهی وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می گردد.

امروز دریای خزر نیز مواج خواهد بود. بعلاوه شنبه (16 مهرماه) اندازه بارش در این نواحی کاهش یافته و فقط در سواحل دریای خزر بارش پراکنده رخ می دهد.

یکشنبه (17 مهرماه) در نوار شمالی کشور روند افزایش موقتی دما پیش بینی می گردد و در استان های کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل ابرناکی، وزش باد و بارش پراکنده انتظار می رود.

دوشنبه 18 مهر ماه در بعضی منطقه ها استان های آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می گردد.

طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (17 و 18 مهرماه) در شمال غرب کشور خیزش گرد و خاک همراه با وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

سه شنبه (19مهرماه) با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر ابرناکی، بارش و کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر، شمال آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و خراسان شمالی شروع می گردد.

چهارشنبه (20مهرماه) بارش در شرق اردبیل، سواحل شمالی و خراسان شمالی ادامه داشته و در شمال خراسان رضوی نیز رگبار پراکنده رخ می دهد.

از بعدازظهر سه شنبه تا ظهر چهارشنبه بارش در گیلان و غرب مازندران شدت خواهد داشت و دریای خزر مواج و متلاطم است.

طی امروز و فردا (15و 16 مهرماه) اهواز با دمای 42 و 41 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 2 و 1 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

شرایط جوی تهران طی 2 روز آینده

آسمان تهران شنبه (16مهرماه) صاف تا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای 17 و حداکثر دمای 27 درجه سانتیگراد و برای روز یکشنبه (17مهرماه) صاف تا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد با حداقل دمای 15 و حداکثر دمای 28 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 مهر 1401 بروزرسانی: 15 مهر 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2105

به "امروز؛ بارش باران در 6 استان ، بارندگی در 5 استان دیگر از یکشنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امروز؛ بارش باران در 6 استان ، بارندگی در 5 استان دیگر از یکشنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید