این کراس اوورهای مینی دوست داشتنی

به گزارش لوکو، سیتروئن C3، تجربهٔ شرکت سیتروئن در ساخت کراس اوور مینی است که هنوز برای برآورد میزان موفقیت یا عدم موفقیتش زود است. ظاهر هیجان انگیز C3 در کنار سواری راحت و قدرت موتور خوبش، این خودرو را رقیبی قدرتمند برای خودروهای هم کلاس قرار داده است. در ادامه به آنالیز و مقایسه دو مورد از این رقبا می پردازیم.

این کراس اوورهای مینی دوست داشتنی

مقایسه با پژو 2008

پژو 2008 کراس اوور مینی شرکت پژو است که در سال 1396 روی خط مونتاژ شرکت ایران خودرو نهاده شد. طراحی اسپرت و متفاوت پژو 2008، نسل جوان را به خودش جلب نموده است. چراغ های کشیده جلو در کنار جلوپنجره کرومی و سپر پهن و خطوط حجم دهنده روی کاپوت در نمای روبه رو و چراغ های دوتکه و آنتن کوسه ای و حالت برجسته درِ صندوق عقب، نمای کلی خودرو را تشکیل می دهند. در سمت مقابل حالت گرد سیتروئن C3 در کنار فرم متفاوت چراغ های جلو، جلوپنجره و سپرهای پهن این خودرو، طراحی ظاهری سیتروئن C3 را پیچیده تر، متفاوت و مدرن تر نشان می دهد. داخل کابین پژو 2008 نسبت به سیتروئن C3 ساده تر است. فرمان ها تقریباً شبیه هم هستند با این تفاوت که در C3 دکمه ها در قابی کرومی قرار دارند که حالت فرمان را اسپرت تر و جذاب تر نموده اند. جایگاه های چرمی پژو نسبت به جایگاه های پارچه ای C3 به نظر با کیفیت تر و راحت تر می آیند. قسمت عقب پژو 2008 فضای بیش تری نسبت به سیتروئن C3 دارد. هر دو خودرو در امکاناتی نظیر کروزکنترل، 6 کیسه هوا، سنسورهای باران و فشار باد تایر، دوربین عقب، چراغ های روز و مه شکن و آینه های کناری برقی مجهز به گرم کن مشترک اند. سیتروئن C3 علاوه بر این امکانات، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای نیز دارد. نکته جالب شباهت قدرت موتور این دو خودرو است. هر دو خودرو مجهز به موتور 4 سیلندر با حجم 1.6 لیتر هستند که قدرتی برابر با 163 اسب بخار فراوری می نماید. شتاب هر دو خودرو حدود 8.2 ثانیه و مصرف سوخت آن ها نیز 6.7 لیتر در 100 کیلومتر است.سیستم انتقال قدرت در هر دو خودرو یکسان بوده و 6 سرعته اتوماتیک آیسین ژاپن است.

مقایسه با هیوندای i20

i20، خودروی جذاب شرکت هیوندای است که بازار فروش بسیار خوبی در کشور ما دارد. از نظر طراحی ظاهری چراغ های کشیده و جلوپنجره مشبک، در کنار کاپوت شیب دار با خطوط برجسته، در کنار چراغ های عقب کشیده و شیشه عقب کوتاه، طراحی ظاهری ساده و زیبای این خودرو را تشکیل می دهد. در سمت مقابل اما سیتروئن c3 طراحی مدرن و فانتزی دارد که برگ برنده این خودرو است. متریال به کار رفته درون کابین هیوندای i20 در سطح بسیار مطلوبی واقع شده است. جایگاه ها چرمی و نشیمن بسیار راحتی دارند. در مقایسه می توان گفت که هر دو خودرو کابین دل نشینی دارند، اما طراحی کابین سیتروئن هیجان انگیزتر و متفاوت تر از هیوندای ظاهر شده است. هر دو خودرو امکاناتی نظیر سنسورهای باران و فشار باد تایر، نمایش گر 7 اینچی، سیستم صوتی پیشرفته، دوربین عقب، چراغ های روز و مه شکن و آینه های الکتروکرومیک مشترک هستند. سیتروئن C30 از نظر آپشن هایی نظیر استارت دکمه ای، ورود بدون کلید و کروزکنترل جلوتر از هیوندای i20 است. کیسه های هوای سیتروئن 6 عدد است که در برابر 2 عدد کیسه هوای هیوندای ایمن تر به نظر می رسد.

موتور هیوندای i20، چهار سیلندر با حجم 1.4 لیتر است که قدرتی برابر با 99 اسب بخار فراوری می نماید. در طرف مقابل سیتروئن C3 با موتور 4 سیلندر و حجم 1.6 لیتر و قدرت 163 اسب بخار، بسیار قوی تر از هیوندای به نظر می رسد. مصرف سوخت هر دو خودرو 6.7 لیتر مشخص شده است. نقطه ضعف هیوندایی i20 شتاب کم این خودرو است. 13.2 ثانیه در برابر شتاب 8.2 ثانیه ای سیتروئن نشان دهنده کند بودن این خودرو خواهد بود. اما درمجموع هیوندای i20 خودرویی کم استهلاک است که بازار فروش بسیار خوب، خدمات پس از فروش و وجود قطعات یدکی اش در برابر سیتروئن C3 برگ برنده این خودروست.

منبع: دیوار
انتشار: 18 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 236

به "این کراس اوورهای مینی دوست داشتنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کراس اوورهای مینی دوست داشتنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید