افتتاح دهمین اجلاس بین المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت های تاریخی در حوزه اوراسیا در آذربایجان شرقی

به گزارش لوکو، آیین افتتاحیه ورکشاپ های تخصصی دهمین اجلاس بین المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت های تاریخی در حوزه اوراسیا برگزار گردید.

افتتاح دهمین اجلاس بین المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت های تاریخی در حوزه اوراسیا در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم، بر لزوم نگرش جامع بر فضاهای شهری و در نظر دریافت کلیات و جزئیات تأکید کرد.

پورمحمدی در این آیین ضمن مغتنم شمردن برگزاری این اجلاس در تبریز و لزوم بهره مندی از فرصت های علمی و پژوهشی پیش آمده برای مطالعه بافت تاریخی در این شهر کهن، گفت: دنیا دارای پارادوکس های بسیاری بوده و یکی از ابعاد آن پارادوکس سنت و مدرنینه است که بر شهر و شهرسازی سایه افکنده است.متأسفانه گاهی اوقات در رعایت ابعاد سنتی و مدرنیته شهر دچار تناقض شده و در حفظ بافت تاریخی با اقدام های کمیتی روبرو بودیم.

او با تأکید بر لزوم ادغام کاربردی سنت و مدرنیته در شهرسازی، اظهار کرد: شهر سازان و معماران باید با از بین بردن پارادوکس موجود، توسعه سنتی نو را در توسعه شهری به کار ببرند.

استاندار آذربایجان سپس بابیان این که معماری ایرانی در عین وحدت از کسرت ابعاد برخوردار است، بر لزوم نگرش جامع بر فضاهای شهری و لحاظ جزئیات و کلیات تأکید کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 326

به "افتتاح دهمین اجلاس بین المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت های تاریخی در حوزه اوراسیا در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح دهمین اجلاس بین المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت های تاریخی در حوزه اوراسیا در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید