ماجرای برداشتن المان پیانو در تبریز چه بود؟

به گزارش لوکو، تهران (پانا) - انتشار خبر برچیده شدن المانپیانودر تبریز،در فضای مجازی خشم مردم را بر افروخت و نقدها نسبت به عملکرد شهردار تبریز را چند برابر کرد.

ماجرای برداشتن المان پیانو در تبریز چه بود؟

به گزارش ایلنا،در حالی که نصب المان پیانو در فلکه جانبازان (فلکه دانشگاه تبریز)مورد استقبال مردم و به خصوص اهالی فرهنگ شهر نهاده شد اما این المان، شبانه و به دلایل نامعلومی با استفاده از جرثقیل برچیده شد.

این المان به مناسبت عید نوروز و سال جدید در فلکه دانشگاه شهر و کنار حوضچه آب نصب شده بود تا گامی برای ارتقای چهره فرهنگ و هنر شهر باشد. نصب المان های نوروزی هم چون تابلوفرش، سماور، رادیو و ... نیز معمولا هر ساله در ایام ابتدایی سال در نقاط مختلف شهر انجام می گیرد.

روز گذشته، خبری در فضای مجازی با عنوان برچیده شدن این المان هنری در شهر اولین ها و شهری که روزگاری مهد فرهنگ و هنر است، باعث دلسردی و ناراحتی جمعی از اهالی فرهنگ تبریز شد.

با انتشار خبر برچیده شدن این المان از سطح شهر،در فضای مجازی و بین فعالان رسانه ایی و فرهنگی تبریز واکنش های بسیار زیادی در برداشت و این نقدها به حدی گسترش یافت که منتقدان از عملکرد شهردار تبریز در دوره 4 ساله به شدت افزایش یافت.

شهردار تبریز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه محل نصب این المان متناسب با نام میدان نبود اظهارداشت:المان های شهر باید مناسب با فرهنگ و محلی که نهاده شده،نصب گردد و متاسفانه از این رو خطایی اتفاق افتاده بود که دستور برچیده شدن آن از محل مزبور و انتقال به محل جدید داده شد.

در این خصوص سید قاسم ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در صفحه شخصی خود با انتقاد از حذف المان پیانو از سطح شهر، نوشت: نصب و برچیدن سازه های شهری جزو اختیارات شهرداری ها است اما کاش برای همواره مدیران جرئت نمایند و کسانی را که در کار آنها اعمال نظر می نمایند را به مردم معرفی نمایند و اگر قرار است المان پیانو برچیده گردد، ما آماده ایم آن را در یکی از مراکز فرهنگی نصب کنیم.

روابط عمومی شهرداری تبریز در مصاحبه با محمدباقر خوشنواز شهردار منطقه دو تبریز راستای برچیده شدن المان پیانو نوشت: المان پیانو در راستای زیباسازی و توجه به سیمای شهر نصب شده بود اما پس از جانمایی معین شد که محل انتخاب شده برای آن به لحاظ این که یک میدان پرتردد است و المان نیز دقیقا در مجاورت خط عابر پیاده واقع شده، مناسب نبود.

وی یادآور شد: علاوه بر این، خواه یا ناخواه توجه رانندگان به المان نیز جلب شده و امکان ایجاد خطر برای عابران پیاده وجود داشت، که به همین خاطر المان مذکور برداشته شد تا در 48 ساعت آینده و پس از آماده سازی بسترهای مورد احتیاج، در همان جهت بلوار 29 بهمن، حوالی هدایت مجددا نصب گردد.

هرچند بعدا شهردار منطقه دو تبریز در گفت وگو با یکی از رسانه های آذربایجان شرقی مصاحبه خود با روابط عمومی شهرداری تبریز را تکذیب کرد.

به نظر می رسد سازمانی که مسئولیت نصب المان های شهری در تبریز را برعهده دارد،بدون مطالعه در خصوص محل نصب المان های شهری عمل نموده و احساسات بر منطق مطالعه و شناسایی غلبه می نماید که این رویه باعث ایجاد حاشیه های بسیار عمیق و عظیم برای شهر اولین ها می گردد.

از طرفی مسئولان شهری می توانستند تا انتها تعطیلات عید نوروز در برابر هجمه های احتمالی مبنی بر محل نصب المان مقاومت نموده و پس از اتمام این تعطیلات با اعلام اینکه نصب المان در این محل به صورت موقتی بوده و بزودی در محل دائمی نصب خواهد شد،از خشم مردم و اصحاب فرهنگ و رسانه در امان بمانند.

اما آنچه مسلم است این اتفاق با تمام حاشیه ها افتاد و تمام شد و مسئولان شهرداری باید از اینگونه اقدامات درس عبرتی گرفته و با تحلیل بیشتری در نصب المان ویا هرمساله دیگری اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1532

به "ماجرای برداشتن المان پیانو در تبریز چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای برداشتن المان پیانو در تبریز چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید