اغلب اعضای شورای شهر به وظایف خود مطلع نیستند

به گزارش لوکو، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: اغلب اعضای شورای شهر به وظایف خود مطلع نیستند که این مساله می تواند با آموزش رفع گردد و از طرفی چشم پوشی و نادیده دریافت اشتباهات و خطاهای مدیران شهری نیز از جمله ضعف ها محسوب می گردد.

اغلب اعضای شورای شهر به وظایف خود مطلع نیستند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، حمیدرضا حمیدی دوشنبه 4 آذر اضافه نمود: فصل هفتم قانون اساسی به شوراها اشاره دارد و در این میان قوانین پشتیبانی که این اصل را محقق کند در مجلس شورای اسلامی مغفول مانده و چیزی در خصوص آن نوشته نشده است.

وی یادآورشد: اصل سه قانون اساسی نیز، دولت را به اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر موظف نموده و هیچ قانون پشتیبانی وجود ندارد و متاسفانه هر بار قانون شوراها در مجلس شورای اسلامی اصلاح و از اختیارات شوراها کاسته شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: هنوز مجلس محلی شکل نگرفته وقرار بود محلی تحت این عنوان شوراها شکل بگیرد و با توجه به مقتضیات محلی خود تصمیم گیری لازم را داشته باشد که اقدامی مترقی محسوب می گردد.

وی با اشاره به این که تعریف مکانیسم معین بر نظارت فعالیت های شهرداری وجود ندارد گفت: هر شورایی خود نظارتی را انجام می دهد که در این میان نظارت سیستماتیک چارچوب دار و تحت عنوان نظارت شورای شهر مبنی بر کار شهرداری وجود ندارد و هر فردی بطور سلیقه ای نظارت را انجام می دهد که بسیار ناقص است.

حمیدی اضافه نمود: شوراهای فرادست بسیار ضعیف بوده و در عمل وجود ندارند به ویژه آنکه شورای عالی استان که هیچکدام از مطالبات مربوط به شوراها، وظایف شوراها و اختیارات آنها به درستی پیگیری نمی گردد و تا کنون نیز نتیجه ای به همراه نداشته است.

وی اضافه نمود: عدم توان و علم کافی در شوراها برای مواجهه با چالش ها و نبود ارزیابی خاتمه دوره برای عملکرد هر عضو شورا، از دیگر ضعف ها به شمار می رود چرا که این موضوع موجب رو آوردن بعضی به اقدامات پوپولیستی و تبلیغاتی می گردد.

حمیدی یادآوری کرد: شهر زنجان ظرفیت های خاص خود را دارد درحالی که بسیاری استان محل سکونت و حتی کشور خود را با کشورهای دیگر مقایسه نموده و در واقع نگاه منفی اعمال می گردد که این مهم از کاهش اعتماد به نفس حکایت دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 579

به "اغلب اعضای شورای شهر به وظایف خود مطلع نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اغلب اعضای شورای شهر به وظایف خود مطلع نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید