اجرای تعرفه های پرستاری به سال 1401 موکول شد

به گزارش لوکو، معاون پرستاری وزارت بهداشت، تازه ترین جزئیات اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را تشریح کرد.

اجرای تعرفه های پرستاری به سال 1401 موکول شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، عباس عبادی گفت: دولت و شورای عالی بیمه همراهی کردند و اوایل امسال مصوبات کامل شد و اجرای قانون تعرفه گذاری به وسیله معاون اول ریاست جمهوری کلید خورد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، با بیان اینکه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری حدود 14 سال گذشته در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، اظهار کرد: متأسفانه عملیاتی شدن، ابلاغ و تدوین آئین نامه سال ها طول کشید که عمدتاً به تخصیص اعتبار و بودجه مربوطه بود.

عبادی توضیح داد: نکته ای که اکنون وجود دارد، بحث تخصیص اعتبار برای سال 1400 از سوی سازمان برنامه و بودجه است، چراکه این موضوع در بودجه عملیاتی سالانه پیش بینی نشده بود و کوشش بر این است که با رایزنی بتوانیم در نیمه دوم سال این امر را عملیاتی کنیم اما می توانیم قول دهیم که این امر به طور قطع در اعتبارات بودجه 1401 پیش بینی خواهد شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه پرستارانی که عضویت رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی دارند علی رغم اینکه توضیح وظایف یکسانی داشته و در یک محیط مشترک فعالیت می نمایند، تفاوت و شکاف حقوقی دارند، گفت: قرار بر این بود که دوستان شرکتی و قراردادی حداقل مشابه 80 درصد حقوق دوستانی که قرارداد رسمی دارند را اخذ نمایند که این موضوع هم احتیاج به پیگیری جدی دارد. با توجه به قول وزیر بهداشت امیدواریم این مشکل هم تا سالروز گرامی داشت پرستار برطرف گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1790

به "اجرای تعرفه های پرستاری به سال 1401 موکول شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای تعرفه های پرستاری به سال 1401 موکول شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید