یکی از مسائل صنایع دستی منطقه قشم واسطه ها هستند

به گزارش لوکو، ایرنا/ براساس سخنان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم، یکی از مسائل صنایع دستی منطقه قشم واسطه ها هستند.

یکی از مسائل صنایع دستی منطقه قشم واسطه ها هستند

افشار فتح اللهی درباره صنایع دستی و هنرهای سنتی در جزیره قشم گفت: جزیره قشم دارای ظرفیت های ارزشمند، متنوع و کم نظیر در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی است؛ در همه 70 روستای قشم فراوری صنایع دستی فاخر رونق دارد، این ظرفیت ها باید به هموطنان خودمان و حتی در دنیا معرفی گردد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: یکی از مسائل صنایع دستی منطقه واسطه ها هستند و معمولا فراوریکنندگان سود چندانی از فروش محصول ندارند. در نظر داریم علاوه بر سایر بازارهای موجود بازارچه اختصاصی فراوریات صنایع دستی قشم را در جزیره راه اندازی کنیم تا همه هنرمندان فعال در حوزه صنایع دستی از 70 روستای قشم در آن حضور داشته و محصولات خود را با عرضه مستقیم بفروشند.

وی با اشاره به برگزاری جام دنیای قطر در آبان و آذر گفت: در حال ارزیابی و برنامه ریزی هستیم تا همزمان با این رویداد، دفتر معرفی توانمندی های فرهنگی و صنایع دستی منطقه ها قشم و کیش را به صورت مشترک راه اندازی کنیم.

اقامت در قشم در زمان جام دنیای برای توریستان بصرفه است

فتح اللهی با اشاره به ظرفیت ها و جاذبه های توریستی جزیره قشم گفت: جاذبه های فرهنگی و طبیعی منطقه قشم جز ویژگی های کم نظیر حوزه خلیج فارس است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، جام دنیای فرصت خوبی برای جذب توریست به جزیره قشم است، اما زیرساخت های لازم فراهم نشده است، طبق برآوردها حدود 200هزار نفر از هموطنان ایرانی برای جام دنیای به قطر سفر خواهند کرد. کوشش خواهد شد بخشی از این توریستان را برای اقامت به قشم جذب کنیم که برای آنها هم به صرفه است، زیرا هزینه های اقامت آنها 50 درصد کاهش خواهد داشت.

پل خلیج فارس جزیره قشم در دولت سیزدهم به بهره برداری می رسد

فتح اللهی گفت: پل خلیج فارس اثرات مالی و سیاسی و مهمی در زندگی مردم ساکن جزیره و توسعه منطقه و حتی استان هرمزگان دارد، اجرای این طرح به دلایل غیرکارشناسی و تفاوت دیدگاهی مانند تبدیل به تونل شدن یا ارتفاع و مسائلی مانند آن سالها متوقف شده است که مبنای کارشناسی ندارد، اما آنچه که دولت سیزدهم روی آن برنامه دارد و در سفر رئیس جمهور به قشم هم مورد تاکید نهاده شد، تکمیل ساخت این پل است. ما هم برنامه ریزی های لازم برای ساخت و تکمیل این پل را آغاز نموده ایم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: دولت در سال 1401 بخشی از هزینه های اجرای طرح پل خلیج فارس را تقبل نموده و قرار شد هزینه ساخت برای سال اول را دولت انجام دهد که مراحل مصوبات و تامین اعتبارات آن در حال نهایی شدن است، اما برای ادامه در سالهای آینده قرار شد منطقه آزاد از راههای قانونی دیگر اعتبارات اجرای طرح را تامین کند.

وی ادامه داد: بخشی از مقدمات اجرای طرح و راه اندازی کارگاه احداث پل خلیج فارس آغاز شده است، برای تکمیل طرح به سمت جذب مشارکت و سرمایه حرکت خواهیم کرد، بخشی از بانک ها و سرمایه گذاران داخلی هم اعلام آمادگی نموده اند و مذاکرات درباره روشهای مختلف سرمایه گذاری BOT و BOO را آغاز کردیم.

فتح اللهی اضافه نمود: در بخش سرمایه گذاران خارجی، چند کشور متقاضی مشارکت در ساخت پل خلیج فارس هستند، مذاکرات در حال اجرا است و تفاهم نامه هم تنظیم شده که جزییات قرارداد بزودی اعلام می گردد اما ساخت پل با سرعت آغاز خواهد شد و کوشش خواهیم کرد پل خلیج فارس در همین دولت به بهره برداری برسد.

منبع: همگردی
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2043

به "یکی از مسائل صنایع دستی منطقه قشم واسطه ها هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی از مسائل صنایع دستی منطقه قشم واسطه ها هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید