اتفاق غیرمنتظره برای یزدانی و تیلور؛ خداحافظی زودهنگام یکی از دو ستاره کشتی با مدال طلای دنیا!

به گزارش لوکو، دو کشتی گیر مطرح دنیا احتمالا در مسابقات قهرمانی دنیا پیش از نیمه نهایی و فینال باید به مصاف هم بروند.

اتفاق غیرمنتظره برای یزدانی و تیلور؛ خداحافظی زودهنگام یکی از دو ستاره کشتی با مدال طلای دنیا!

به گزارش خبرنگاران رنکینگ نو اتحادیه دنیای کشتی پس از برگزاری تورنمنت قرقیزستان به عنوان سومین مرحله رقابت های موثر در رنکینگ، اعلام شد که از میان کشتی گیران ایران تنها رحمان عموزاد در صدر واقع شده است. بعلاوه کامران قاسمپور در رده دوم وزن 92 کیلوگرم، امیرحسین زارع در رده چهارم سنگین وزن، رضا اطری در رده سوم وزن 61 کیلوگرم و محمد نخودی و حسن یزدانی نیز در رده چهارم اوزان 79 و 86 کیلوگرم جای دارند.

با برگزاری رقابت های قاره ای و سه مرحله از مسابقات رنکینگ اتحادیه دنیای کشتی، قرار است چهارمین و آخرین مرحله رقابت های رنکینگ از 22 تا 25 تیر به میزبانی بوداپست مجارستان برگزار گردد. پس از آن رنکینگ نهایی کشتی گیران برای حضور در رقابت های قهرمانی دنیا 2023 در بلگراد صربستان اعلام می گردد که طبق قانون اتحادیه دنیای، نفرات اول تا چهارم رنکینگ پیش از ملاقاتهای نیمه نهایی و فینال به مصاف هم نمی روند.

اما در وزن 86 کیلوگرم، حسن یزدانی با 48000 امتیاز در رده چهارم قرار گرفته و بعد از او دیوید تیلور آمریکایی نیز با 45000 امتیاز در رده پنجم جای دارد.

با توجه به اعلام ترکیب تیم اعزامی کشتی آزاد ایران به تورنمنت رنکینگ مجارستان و غیبت حسن یزدانی در این مسابقات، تعیین نیست یزدانی در نهایت جایی در بین 4 نفر برتر وزن خود داشته باشد.

از سوی دیگر نیز با توجه به در پیش بودن رقابت های مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا، تعیین نیست آیا دیوید تیلور در صورت رسیدن به دوبنده تیم ملی آمریکا، در تورنمنت رنکینگ مجارستان حاضر خواهد شد یا خیر؟

در صورتیکه تیلور در تورنمنت مجارستان حاضر گردد و بتواند در رنکینگ صعود داشته باشد، یزدانی به رده پایین تر از چهارمی سقوط می نماید و در آن صورت بر خلاف دوره های قبل، احتمال برخورد یزدانی و تیلور پیش از ملاقات نیمه نهایی و فینال رقابت های قهرمانی دنیا وجود خواهد داشت.

از سوی دیگر در صورتیکه تیلور به تورنمنت رنکینگ مجارستان نرود و یزدانی نیز در نهایت در بین 4 نفر برتر رنکینگ قرار بگیرد باز هم احتمال مبارزه این دو مدعی اصلی وزن 86 کیلوگرم در رقابت های قهرمانی دنیای پیش از مرحله نیمه نهایی و فینال وجود خواهد داشت. این دو کشتی گیر تا به امروز 3 مرتبه در مرحله گروهی رقابت های دنیای 2018 و فینال رقابت های دنیای 2021 و 2022 به مصاف هم رفته اند که سهم یزدانی یک پیروزی و دو شکست بوده است.

حسن یزدانی پس از نایب قهرمانی در رقابت های دنیای 2022، سال جاری در مسابقات رنکینگ کرواسی به میدان رفت و در نبود تیلور به عنوان قهرمانی رسید اما دیوید تیلور پس از کسب مدال طلای رقابت های قهرمانی دنیا 2022 در هیچ رویداد خارجی به میدان نرفته است و تعیین نیست قبل از رقابت های دنیای در تورنمنتی حاضر خواهد شد یا خیر؟

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 خرداد 1402 بروزرسانی: 21 خرداد 1402 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2212

به "اتفاق غیرمنتظره برای یزدانی و تیلور؛ خداحافظی زودهنگام یکی از دو ستاره کشتی با مدال طلای دنیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتفاق غیرمنتظره برای یزدانی و تیلور؛ خداحافظی زودهنگام یکی از دو ستاره کشتی با مدال طلای دنیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید