ابراز تاسف ایران از تصمیم مجارستان برای اخراج تعدادی از دانشجویان ایرانی

به گزارش لوکو، سخنگوی وزارت خارجه ایران از تصمیم دولت مجارستان برای اخراج تعدادی از دانشجویان ایرانی از این کشور عمیقا ابراز تاسف کرد و از مقامات مجارستان خواست در حکم صادره تجدیدنظر نمایند.

ابراز تاسف ایران از تصمیم مجارستان برای اخراج تعدادی از دانشجویان ایرانی

با ما سفر کنید و با تور ارزان مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست را ببینید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران،سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت وگو با ایسنا از تصمیم دولت مجارستان برای اخراج 17 دانشجوی ایرانی به اتهام غیرقابل توجیه نقض پروتکل های بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا در این کشور، عمیقا ابراز تاسف کرد.

وی گفت: آنچه که مقامات مجاری نقض پروتکل های بهداشتی می خوانند، مربوط به اعتراض دانشجویان به شرایط نامناسب قرنطینه در بیمارستان شهر بوداپست و نگهداری مبتلایان و افراد سالم در کنار هم بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرد: وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در مجارستان، در راستای وظیفه دفاع از اتباع ایرانی خارج از کشور از ابتدای این رخداد، کوشش گسترده ای را برای مدیریت شرایط و جلوگیری از اخراج دانشجویان صورت دادند که از جمله این کوشش ها نامه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به همتای مجاری خود و همچنین پیگیری حقوقی از سوی سفارت ایران با همکاری خود دانشجویان و خانواده ها بود.

موسوی با یادآوری روابط محبت آمیز و دیرینه دو کشور و حضور بیش از 2500 دانشجوی ایرانی در مجارستان تاکید نمود: معتقد هستیم ادله مهم و محکمه پسندی وجود دارد که دانشجویان ایرانی از حق طرح آنها در دادگاه برخوردار بوده اند، اما این فرصت از آنها سلب شده است.

وی اضافه کرد: وزارت امور خارجه ایران مصرانه از مقامات مجارستان می خواهد در حکم صادره تجدیدنظر نموده و شرایط را برای ادامه تحصیل این دانشجویان فراهم نمایند.

موسوی با اشاره به تداوم کوشش های دیپلماتیک و حقوقی وزارت امور خارجه برای احقاق حق این دانشجویان اعلام نمود: همچنین پیگیری موضوع در دستور کار وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری که در تسهیل اعزام دانشجویان به مجارستان اقدامات بسیار ارزشمندی را انجام داده اند، قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 801

به "ابراز تاسف ایران از تصمیم مجارستان برای اخراج تعدادی از دانشجویان ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز تاسف ایران از تصمیم مجارستان برای اخراج تعدادی از دانشجویان ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید