آزمایش بالینی اسپری بینی هپارین برای جلوگیری از کرونا

به گزارش لوکو، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، این دارو در قالب اسپری بینی تجویز می شود و محققان معتقدند از این طریق می توان جلوی آلوده کردن سلول های بینی به ویروس کرونا را گرفت.

آزمایش بالینی اسپری بینی هپارین برای جلوگیری از کرونا

تولید اسپری بینی ضدکرونا بر اساس فرضیه ای اجرا شده که نشان می دهد عفونت های اولیه کرونا از طریق مولکولی به نام هپاران سولفات در بینی ایجاد می شود. پروتئین اسپایک بدنام ویروس کرونا به سولفات هپاران متصل می شود که توانایی آن را در تعامل با گیرنده های ACE2 و آلوده کردن سلول های انسانی افزایش می دهد.

هپارین یک ماده ضد انعقاد پرکاربرد است که برای اولین بار بیش از یک قرن پیش کشف شد و به طور ایمن به عنوان درمانی برای مقابله با حملات قلبی و لخته شدن خون مورد استفاده قرار می گیرد.

گری اندرسون، از مرکز تحقیقات سلامت ریه دانشگاه ملبورن، می گوید تحقیقات اولیه نشان داده است که هپارین از نظر مولکولی بسیار شبیه به سولفات هپاران است که می تواند ذرات ویروس کرونا را هنگامی که مستقیماً به سلول های بینی تزریق می شوند خنثی کند.

هپارین که ماده فعال در اسپری مذکور است، ساختاری بسیار شبیه به سولفات هپاران دارد، بنابراین مانند یک طعمه عمل می کند و می تواند به سرعت مانند یک مار پیتون به دور پروتئین اسپایک ویروس کرونا بپیچد و از آلوده کردن بینی یا انتشار آن جلوگیری کند.

یک آزمایش بالینی بزرگ برای آزمایش اسپری بینی مذکور به زودی در استان ویکتوریا استرالیا آغاز خواهد شد و توزیع این اسپری در 400 خانه ظرف 24 ساعت در دستور کار قرار گرفته است. هر شرکت کننده دو پاف از اسپری را سه بار در روز مصرف می کند تا مشخص شود آیا اسپری بینی از ابتلاء به کرونا در تماس نزدیک با مبتلایان به این ویروس جلوگیری می کند یا خیر.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1911

به "آزمایش بالینی اسپری بینی هپارین برای جلوگیری از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش بالینی اسپری بینی هپارین برای جلوگیری از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید