رکوردشکنی تعداد بستری شدگان کرونا در کردستان

به گزارش لوکو، موج پنجم کرونا در کردستان همچنان به طرز وحشتناکی روبه صعود است، به طوری که در یک هفته اخیر رکورد تعداد مبتلایان و بستری شدگان کرونا در استان شکسته شد.

رکوردشکنی تعداد بستری شدگان کرونا در کردستان

به گزارش گروه استان ها خبرنگاران؛ آمارهای علوم پزشکی استان حاکی از آن است که در موج پنجم کرونا در کردستان، تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا از 900 نفر عبور کرده و تخت های بیشتری در بیمارستان ها پر شدند.

اگرچه امر واکسیناسیون در سطح استان، پس از توقفی چند روزه به علت کمبود واکسن، از روز دوشنبه هفته جاری از سر گرفته شده و تا کنون بیش از 152 هزار دُز واکسن کرونا در شهرستان سنندج هم تزریق شده است اما، شرایط این شهرستان همچنان به رنگ قرمز بوده و بیشترین تعداد مبتلایان و بستری شدگان را به خود اختصاص داده است.

طبق آمار آخرین شرایط کرونا در استان، در روز گذشته تعداد مبتلایان شناسایی شده 545 نفر و تعداد بستری شدگان هم 903 نفر اعلام شده و این در حالی است که از این تعداد 532 نفر در سنندج بستری شده اند.

در حال حاضر شهرستان های سنندج، سقز، مریوان، بیجار، قروه، کامیاران، دهگلان، دیواندره و بانه در شرایط قرمز کرونایی بوده و سروآباد هم تنها شهرستان نارنجی رنگ کردستان است.

دکتر ابراهیم قادری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: سرعت سرایت کرونا دلتا به صورت شدیدی بالا است و عادی انگاری و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم بسیار خطرناک است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 900 نفر در بیمارستان های استان بستری هستند که بی سابقه و نگران کننده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هشدار داد: اگر پیک پنجم به همین شکل ادامه پیدا کند، به طور قطع کمبود تخت و دارو بیش از پیش در استان رخ نمایی خواهد کرد و از پس تامین آن برنخواهیم آمد.

وی رعایت فاصله فیزیکی در فضای باز را امری ضروری دانست و گفت: تجمع بیش از 4 نفر در فضای بسته هم خطر شیوع را بیشتر می کند.

قادری با تاکید بر تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم یادآور شد: باید از ایجاد ازدحام در ادارات و اصناف هم جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1742

به "رکوردشکنی تعداد بستری شدگان کرونا در کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردشکنی تعداد بستری شدگان کرونا در کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید