لزوم راه اندازی بازارچه های کوله بری در کرمانشاه

به گزارش لوکو، غفار محمدی در مصاحبه با خبرنگاران، گفت: 2900 تعاونی فعال در زمینه های خدماتی، کشاورزی، صنعتی، درمانی، گردشگری و حمل و نقل در سطح استان وجود دارد که مجموعا بیش از 44 هزار نفر اشتغالزایی را ایجاد نموده اند.

لزوم راه اندازی بازارچه های کوله بری در کرمانشاه

وی با بیان اینکه بیشتر صادرات توسط تعاونی های مرزنشین انجام می گردد، اضافه نمود: در حال حاضر این تعاونی ها با مشکل روبرو هستند چرا که طی دو سال اخیر به دلیل نوسانات ارزی و افزایش قیمت جهت انجام معاملات، به این تعاونی ها ارز دولتی داده نشده است و در این راستا با استاندار کرمانشاه و به وسیله وی با وزیر کشور مکاتبه هایی انجام شد اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.

رئیس اتاق تعاون استان کرمانشاه بیان داشت: تعاونی های مرز نشین سهمیه واردات 41 قلم مورد کالا را دارند و به دلیل بعضی مسائل از جمله بالا بودن هزینه ها و معضلات فنی سهمیه سوخت مرزنشینان استان کرمانشاه در حال از دست رفتن است و در این میان فردی در مزایده شرکت نخواهد کرد.

وی درباره تسهیلات پرداخت شده به تعاونی های استان کرمانشاه گفت: تعاونی های استان استقبال خوبی از تسهیلات زلزله و نیز تسهیلات مربوط به سامانه کارا به عمل آوردند و برای تعدادی از این ها از سوی صندوق ضمانت ، ضمانت نامه چند میلیارد تومانی صادر شد.

محمدی با اشاره به اینکه در این میان بعضی تعاونی های فعال در استان از تسهیلات خوبی بهره مند شدند، مطرح نمود: تسهیلات پرداخت شده به تعاونی های مناطق زلزله زده با نرخ چهار درصد و مابقی نقاط استان 6 درصد بوده و در مجموع بیش از 100 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی خواهان ساماندهی بحث کوله بری شد و اضافه نمود: به منظور برطرف مسائل مالی مرزنشینان باید در اسرع وقت بازارچه های کوله بری راه اندازی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 151

به "لزوم راه اندازی بازارچه های کوله بری در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم راه اندازی بازارچه های کوله بری در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید