دفاع قاطع از مواضع اتحادیه اروپا در مناقشات با چین و آمریکا در دستورکار بروکسل

به گزارش لوکو، بر اساس یک طرح استراتژیک شورای اروپایی این اتحادیه می خواهد در آینده به صورت قاطعانه تر و موثرتر از علایق و منافع خود از جمله در اختلافات با چین و آمریکا دفاع کند.

دفاع قاطع از مواضع اتحادیه اروپا در مناقشات با چین و آمریکا در دستورکار بروکسل

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، اتحادیه اروپا می خواهد در آینده به صورت قاطعانه تر از علایق و منافع خود دفاع نموده و به بازیگر جهانی در عرصه های جدید استراتژیک صعود کند.

در یک طرح استراتژیک برای دیدار غیر رسمی سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در پنج شنبه آینده در رومانی برگزار می گردد آمده است که در یک دنیای نامعین تر ما باید به صورت موثرتر و قاطعانه تر از علایق خود دفاع کنیم. سران کشورهای اروپایی می خواهند در این نشست حدود دو هفته مانده تا انتخابات پارلمانی اروپا درباره اولویت ها و اهداف این اتحادیه در 5 سال آینده با هم مشاوره نمایند.

از سفر با تور چین حتما لذت خواهی برد.

پیش نویس طرح برای این نشست توسط دونالد تاسک، رئیس شورای اروپایی طراحی شده و روز پنج شنبه به نمایندگان کشورهای عضو این اتحادیه ارائه می گردد.

در این طرح استراتژیک آمده است که اروپا همچنان یک نظم چند جانبه مبتنی بر قانون باقی می ماند. در لحن کلام اتحادیه اروپا معین است که این اتحادیه می خواهد همچنین مواضع خود را در اختلافات و مناقشات مستقیم با آمریکا و چین هم پیش ببرد.

در این طرح پیش نویس آمده است که اتحادیه اروپا باید علیه اقدامات ناعادلانه و خطرات امنیتی عمل کند. در این راستا می توان به اختلافات تجاری با واشنگتن و همچنین اقدامات دفاعی علیه شرکت های چینی اشاره نمود.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که اروپا در زمینه حمایت از آب و هوا می خواهد نقش رهبری جهانی را بر عهده گرفته و به صورت بی طرفانه در این راستا کار کند. مدل مالی اروپا هم باید شامل یک استراتژی صنعتی و همچنین مالیات موثر و منصفانه باشد. منطقه یورو باید تعمیق گردد. همچنین اصلاح سیاست پناهندگی مشترک هم در برنامه های این اتحادیه واقع شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 162

به "دفاع قاطع از مواضع اتحادیه اروپا در مناقشات با چین و آمریکا در دستورکار بروکسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفاع قاطع از مواضع اتحادیه اروپا در مناقشات با چین و آمریکا در دستورکار بروکسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید