3 قاعده تایید شده علمی برای انتخاب بالش مناسب خواب

به گزارش لوکو، بعضی افراد همه مقدمات یک خواب خوب و عمیق را انجام می دهند ولی توجهی به بالش خود ندارند. بالش تاثیر زیادی در خواب و استراحت بدنی شما دارد. بالش های با اندازه های مختلف، جنس های متفاوت و حتی شکل های گوناگون می توانند وضعیت های خواب کاملا متضادی برای افراد ایجاد نمایند.

3 قاعده تایید شده علمی برای انتخاب بالش مناسب خواب

گاهی اوقات می بینیم یک فرد 5 بالش برای خوابیدن در وضعیت های مختلف دارد و فرد دیگری از همان خانواده فقط یک بالش استفاده می نماید و همان بالش را هم باید با خود به مسافرت بیاورد وگرنه خوابش نمی گیرد.

جان لفکوویز، متخصص عمل جراحی های مرتبط با تعادل بدن می گوید گاهی اوقات یک بالش می تواند باعث تغییر جهت ستون فقرات گردد و سوءاستفاده از آن برای طولانی مدت به بروز دردها و مسائل جسمی می کشد.

به گفته متخصصان، یک بالش ایده آل و مطلوب باید طوری باشد که وضعیت C برعکسی برای گردن شما در هنگام خوابیدن ایجاد کند. به این معنی که استخوان های قسمت جلوی گردن باید به جلو خم شوند. استخوان های میانی و پشتی بالای گردن باید بیرون رفتگی داشته باشند و به سمت عقب خم شوند. بعد در قسمت تحتانی گردن شما باید مجددا استخوان ها تورفتگی داشته و به جلو خم شوند.

یک بالش مناسب باید وضعیت خمیدگی گردن را به خوبی حفظ و نگهداری کند. بالش ها نباید وضعیت جدیدی در گردن به وجود بیاورند و روی خواب یا ستون فقرات بدن فشاری وارد نمایند.

مطالعات و تحقیقات انجام شده در حوزه کایروپراکتیک (یا Chiropractic علم و مجموعه روش های درمانی است که بیشتر روی تشخیص و درمان اختلالات دستگاه ماهیچه ای اسکلتی انسان به ویژه ستون مهره ها تمرکز دارد) منجر به این 3 قانون برای انتخاب یک بالش مناسب افراد مختلف شده است:

1- ضخامت: محکم یا نرم و پردار؟

بعضی افراد عاشق بالش های نازک و نرم و تخت هستند ولی بعضی دیگر از مردم بالش های سفت و محکم یا ضخیم را دوست دارند. حق با کدام دسته است؟

کایروپراکتیک می گوید یک بالش میانه بهتر است. یعنی بالش نباید بیش از حد نرم و صاف و تخت باشد که گردن در آن فرو برود و نتواند حالت گردن را نگه دارد و نه بسیار محکم و سفت باشد که انگار روی سنگ خوابیدید.

اندازه یک بالش باید طولی حدود 3 اینچ باشد. مطمئن شوید اندازه بالش به حدی هست که گردن شما در وضعیت خوابیده به یک سو، به عقب برگشته باشد. افراد مختلف شاید به بالش هایی با اندازه های کوچک تر و بزرگ تر احتیاج داشته باشد ولی جنس بالش نباید زیاد نرم یا زیاد سفت باشد.

2- شکل: فراتر از مستطیلی

در حالی که غالب بالش ها به شکل مستطیل یا مربع ساخته می شوند؛ بهتر است بالش ها در وسط خود یک تورفتگی یا انحنا داشته باشند که سر و گردن به طول کامل در آن ها قرار گیرد. مثلا، بالش های شرکت Pillowise برای این منظور بسیار مناسب هستند.

متخصصان کایروپراکتیک توصیه می نمایند بالش هایی تهیه کنید که شکل V دارند تا سر و گردن به طور کامل روی آن قرار گرفته و گردن در فرورفتگی آن ها قرار گیرد. این نوع بالش ها به منحنی گردن هیچ فشاری نمی آورند و آن را تقویت می نمایند.

3- تعداد: چند بالش برای شما مناسب است؟

استفاده بیش از دو بالش ممکن است سر شما را به جلو سوق داده و چانه به سمت سینه کشیده گردد.

متخصصان کایروپراکتیک به بیماران خود پیشنهاد می نمایند از صفر یا یک بالش استفاده نمایند. بعضی افراد واقعا احتیاجی به بالش ندارند و می توانند روی یک تخت نرم و صاف دراز بکشند. وضعیت سر و گردن این افراد به گونه ای است که روی زمین قرار نمی گیرد و بهتر است از بالش استفاده ننمایند.

بنابراین، اصلا توصیه نمی گردد افراد چندین بالش زیر سر خود بگذارند و بخواهند سر خود را بیش از حد بالا بیاورند. ایده آل ترین حالت استفاده از یک بالش زیر سر است.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 399

به "3 قاعده تایید شده علمی برای انتخاب بالش مناسب خواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 قاعده تایید شده علمی برای انتخاب بالش مناسب خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید