تور ارزان کوبا: کوبایی های ساکن آمریکا علیه هاوانا راهپیمایی کردند

به گزارش لوکو، کوبایی های ساکن ایالات متحده در میامی و در حمایت از مخالفان دولت هاوانا، دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.

تور ارزان کوبا: کوبایی های ساکن آمریکا علیه هاوانا راهپیمایی کردند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کوبا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کوبا از هاوانا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، مخالفان در کوبا چندین ماه است که برای جنبش راهپیمایی مدنی برای تغییر به منظور حمایت از حقوق بشر و حقوق مدنی و در پی اعتراضات سراسری ژوئیه 2021 خود را آماده می نمایند.

دولت میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهوری کوبا راهپیمایی امروز (دوشنبه) در هاوانا و دیگر شهرهای کوبا را ممنوع اعلام نموده و می گوید اینها اقداماتی برای بی ثبات کردن کشورش از سوی واشنگتن هستند.

کوبایی های ساکن ایالات متحده با لباس های سفید رنگ در حمایت از مخالفان کوبایی در پارکی در شرق میامی روز یکشنبه گردهم آمدند و شعار وطن و زندگی و زنده باد کوبای آزاد سر دادند و تعدادی دیگر سوار بر قایق هایی، پرچم های کوبا را برافراشته بودند.

یکی از شرکت نمایندگان در این راهپیمایی گفت: اقدام امروز بیشتر حمایت معنوی از مردم کوباست و ما با این کار به آنها نشان دادیم که تنها نیستند.

میامی در ایالات متحده بزرگترین جمعیت کوبایی ها را در خود جای داده است و پس از انقلاب 1959 در کوبا، تعداد شهروندان کوبایی در این شهر ایالات متحده بیشتر شده است.

این شهر بعلاوه مرکز اصلی توطئه ضد کوبایی در دوران جنگ سرد بود و ساکنان کوبایی آمریکایی آن همچنان مخالفان سرسخت دولت هاوانا هستند، گرچه نسل جوانتر این گروه در سال های اخیر در پی ایجاد ارتباط مجدد با کوبا بوده اند.

راهپیمایی میامی درست در زمانی رخ داد که یونیور گارسیا، نمایشنامه نویس و مخالف دولت کوبا قرار بود به تنهایی و با گل رزی در دست در یکی از خیابان های مرکزی هاوانا دست به راهپیمای بزند تا ماهیت غیر خشونت آمیز اقدام اعتراضی خود را نشان دهد اما حامیان دولت آپارتمان وی را محاصره نموده و با آویزان کردن پرچم های کوبا از ساختمان، نمای پنجره آپارتمان این چهره مخالف کوبایی را به سمت خیابان پوشاندند.

حامیان دولت کوبا بعلاوه یک دستگاه اتوبوس را روبروی در آپارتمان او قرار دادند تا دسترسی این نویسنده به خیابان را نیز مسدود نمایند و فریاد من فیدل هستم سر دادند و مانع از خروج وی از آپارتمانش شدند.

عصر روز یکشنبه نیز مخالفان دولت کوبا از مردم خواستند تا برای نشان دادن همبستگی خود با منتقدان دولت از منازلشان روی قابلمه بکوبند اما چند تن از شاهدان به رویترز گفتند که در هاوانا صدایی شنیده نشد. حتی در چند شهر دیگر هم چنین اقدامی صورت نگرفت.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1824

به "تور ارزان کوبا: کوبایی های ساکن آمریکا علیه هاوانا راهپیمایی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان کوبا: کوبایی های ساکن آمریکا علیه هاوانا راهپیمایی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید