کشتی نسازی که کشتی سازی شد

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس گفت: مجموعه ای که سال ها پیش بانام کشتی نسازی معروف بود امروز به آن چنان پویایی و توانمندی رسیده است که در ساخت و تعمیرات انواع شناورها خودکفا و به معنای واقعی کلمه کشتی سازی است.

کشتی نسازی که کشتی سازی شد

به گزارش خبرنگاران، ناصر شریفی در حاشیه بازدید از شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران، اظهار کرد: با تمام وجود خود به عنوان یک هرمزگانی کوشش خواهم کرد تا موانعی که در برابر این مجتمع صنعتی وجود دارد مرتفع گردد.

وی گفت: افتخار می کنم مجموعه ای که سال ها پیش با نام کشتی نسازی معروف بود امروز به آن چنان پویایی و توانمندی رسیده است که در ساخت و تعمیرات انواع شناورها خودکفا و به معنای واقعی کلمه کشتی سازی است.

وی با اشاره به استفاده از نخبگان در صنعت گفت: با ارتباط صنعت و دانشگاه و همچنین استفاده از نخبگان می توانیم اتفاق های خوبی را رقم بزنیم.

همچنین حمید رضائیان اصل مدیرعامل ایزوایکو نیز در این نشست یادآور شد: این مجتمع با 1100 هکتار زیربنا و همچنین بهره گیری از 5200 نفر پرسنل یکی از بزرگ ترین زیرساخت های دریایی کشور است.

وی با اشاره به این که با باور داشتن به توانایی های خود می توانیم ناممکن ها را ممکن کنیم، گفت: تعمیر ریگ های حفاری نیازمند دانش تخصصی و بسیار پیچیده ای است که تا پیش از این در اختیار انگلستان و آمریکا بود؛ اما با باورمندی و تکیه بر توان نیروی داخلی، امروز ایزوایکو به هاب تعمیرات ریگ های حفاری تبدیل شده است.

وی با اشاره به این که شعار سال جاری حمایت از کالای ایرانی است گفت: کشور امروز در وضعیت ویژه ای قرارگرفته و می توان با تکیه بر توانمندی های این مجموعه درزمینه تعمیرات، از خروج میزان زیادی ارز جلوگیری کرد.

مدیرعامل منطقه ویژه مالی کشتی سازی خلیج فارس با اشاره به نقش کلیدی مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس شورای اسلامی می تواند با تصویب یک قانون بر استفاده از توان مجموعه های داخلی تأکید و کارفرماها را ملزم سازد که سفارش های ساخت و تعمیرات را به مجموعه های توانمندی چون ایزوایکو بسپارند تا ضمن اشتغال زایی پایدار از خروج میزان زیادی ارز جلوگیری گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کشتی نسازی که کشتی سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی نسازی که کشتی سازی شد"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید