کسب و کارهای مختلف حوزه همگرا برای ایجاد بازار حمایت می شوند

به گزارش لوکو، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی محمد سلطانی درباره حمایت از کسب و کارهای حوزه همگرا گفت: نگاه ما در توسعه محصولات همگرا که دو یا چند فناوری کلیدی در کنار یکدیگر توانمندی ایجاد می نمایند، ایجاد زنجیره توسعه و فراوری در کشور یا برطرف نواقص زنجیره های در حال شکل گیری است. فراوری مواد اولیه، فراوری محصولات، فروش محصولات، تنظیم گری بخش های مختلف این زنجیره هستند. مرکز فناوری های همگرای معاونت علمی برای برطرف این نواقص ورود می نماید تا با حمایت های خود منجر به گسترش فعالیت ها در این حوزه گردد.

کسب و کارهای مختلف حوزه همگرا برای ایجاد بازار حمایت می شوند

رئیس مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: به عنوان مثال توالی یابی ژنتیکی یکی از نقاط همگرایی است. فراوری تجهیزات و ماشین آلات و خدمات مبتنی بر آن، احتیاج به دانش بیوانفورماتیک، زیست فناوری و گاهی فناوری نانو دارد. فراوری داده های ژنومی، تحلیل داده و نگهداری داده ها سه بخش اصلی در این حوزه است. در هر کدام از این بخش ها می تواند کسب و کارهایی شکل گیرد و هر کدام از این بخش ها، یک سری الزامات و احتیاجمندی ها دارد. تحلیل داده با اهداف مختلفی همچون معین داروی سازگار با بدن فرد بیمار، تشخیص استعداد یک فرد در ورزش یا معین نژاد یک حیوان انجام می گردد.

سلطانی بیان نمود: بر اساس این اهداف می تواند کسب و کارهای مختلفی در این حوزه ایجاد گردد. از الزامات در این حوزه هم می توان به امن ماندن داده ها و عدم افشای آنها اشاره نمود. مرکز فناوری های راهبردی همگرا در هر کدام از این سه بخش کسب و کارها و الزامات را شناسایی و برای توسعه آنها اقدام می نماید. برای این امر هماهنگی های لازم بین این مرکز، ستاد زیست فناوری و مرکز همکاری های تحول و پیشرفت صورت گرفته و فراخوان هایی منتشر می گردد تا از کسب و کارهای حوزه تحلیل داده که در شکل استارتاپ یا شرکت دانش بنیان فعالیت می نمایند حمایت گردد و محصول این کسب و کارها وارد بازار گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 449

به "کسب و کارهای مختلف حوزه همگرا برای ایجاد بازار حمایت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب و کارهای مختلف حوزه همگرا برای ایجاد بازار حمایت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید