کارهای ممنوعه در سفر به کشورهای خارجی

به گزارش لوکو، بدترین کارهایی که میتوانید قبل از سفر به کشورهای دیگر انجام دهید

من افرادی را دیده ام که به فرودگاه می فرایند اما نمی توانند سوار هواپیما شوند، و افرادی را دیده ام که در کشوری خارجی از هواپیما پیاده می گردد اما به علت سنت های خاص آن کشور، اجازه ورود به شهر را پیدا نمیکنند. آسان ترین راه برای گرفتار نشدن در این راه، برنامه ریزی است، منظور من این نیست که هر 15 دقیقه یکبار در طول روز برنامه ریزی کنید اما با رعایت نکاتی ابتدایی می توانید از تبدیل شدن سفرتان به یک مصیبت بزرگ جلوگیری کنید. با خبرنگاران همراه باشید.

کارهای ممنوعه در سفر به کشورهای خارجی

فراموش کردن پاسپورت و ویزا نگرفتن

پاسپورت نداشتن به معنی سفر نرفتن است پس آن را از قلم نیاندازید. وقتی در خارج از کشور هستید اگر پاسپورت خود را گم کنید یا به سرقت برود یک کپی اسکن شده از آن که از قبل یه خود ایمیل نموده باشید می تواند شما را از خیلی از دردسرها نجات دهد. برخی از کشورها برای اجازه ورود از شما پاسپورتی می خواهند که شش ماه تا تاریخ انقضای آن فرصت باشد و اگر پاسپورت شما این اندازه اعتبار را نداشته باشد ممکن است به شما اجازه ورود به هواپیما داده گردد اما هنگام ورود به آن کشور جلوی شما را خواهند گرفت. پس حتما تاریخ انقضای پاسپورت خود را چک کنید و در خصوص قوانین پاسپورتی کشوری که می خواهید وارد آن شوید هم تحقیق کنید، کشورهای مثل تایلند، مکزیک و عمان از جمله کشورهایی هستند که از قانون 6 ماه اعتبار پیروی می نمایند.

تحقیق نکردن درباره جاذبه هایی که ارزش بازدید دارند

کاملا راجع به جاذبه های کشور مقصد تحقیق کنید تا حالا که دارید به سفر می روید مکان های زیبا و رویایی را از دست ندهید اگر با تور به سفر می روید محدودیت های زمینی را در نظر گرفته و خود را با برنامه گروه هماهنگ کنید.

ندانستن پریز برق

هر کشوری سیستم الکتریکی متفاوتی دارد بنابراین ممکن است که در آنجا نتوانید لپ تاپ یا تلفن همراه خود را به برق بزنید. یک آداپتور کوچک می تواند این مشکل را حل نماید.

ندانستن اینکه از کدام وسیله حمل و نقل بهره ببرید

در هر کشوری پیدا کردن برترین راه برای رسیدن به مقصد، کاری فوق العاده است. در برخی از مکان ها استفاده از حمل و نقل عمومی راهی مقرون به صرفه تر و آسان تر است درحالی که در کشوری دیگر ممکن است کرایه کردن اتومبیل بهتر باشد. مقداری تحقیق کنید تا متوجه شوید که کدام راه بهتر است.

نادیده گرفتن ایمنی و نگرانی های سلامتی

سیستم بهداشتی کشورها شبیه هم نیست و فقط دانستن اینکه می توانید این آب را بنوشید یا نه کافی نیست. باید همواره با خود حشره کش داشته باشید چون حشرات یکی از عوامل پخش بیماری هستند. بعلاوه بسته به اینکه به کدام کشور می روید ممکن است که احتیاج به واکسیناسیون داشته باشید.

زیاد بار بردن

همه ما تا به امروز افرادی را دیده ایم که برای یک تعطیلات آخر هفته ای سه چمدان بار دارند. اگر بخواهبد این چمدان ها را همه جا با خود بکشید درد زیادی را به بدن خود وارد می کنید.

ایمنی را در نظر نگرفتن

برخی از محله ها مکان امنی برای اقامت خارجی ها نیستند، برخی از وسایل حمل و نقل عمومی دردسر آور است، بعلاوه اگر انگشتر الماسی به قیمت 15,000 دلار دارید تا زمانی که خارج هستید آن را دست خود نکنید.

آماده نکردن گوشی موبایل

تغییرات رومینگ بین المللی می تواند بی رحم باشد. با وجود گوشی همراه، داشتن جی پی اس، مترجم جیبی و گرفتن شماره های اضطراری مجانی است. برخی از شرکت های تلفن همراه، برنامه های بین المللی موقتی دارند که می توانید آن ها را به تلفن خود اضافه کنید که به شما امکان استفاده از تلفن و سرویس داده، را می دهد. مثلا تی موبایل در 140 کشور مختلف، سرویس بین المللی بدون هزینه اضافی دارد و برای کسانی که زیاد به سفر می فرایند بسیار مفید خواهد بود.

منبع: avenlylanetravel.com

منبع: الی گشت
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1961

به "کارهای ممنوعه در سفر به کشورهای خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارهای ممنوعه در سفر به کشورهای خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید