کارتر: آمریکا فقط 16 سال از 242 سال تاریخش را در جنگ نبوده است

به گزارش لوکو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رادیو WAPE، جیمی کارتر رئیس جمهوری اسبق آمریکا در مصاحبه ای گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی این کشور با وی تماس گرفته و با وی درباره نگرانی هایش پیرامون کشور چین سخن گفته است.

کارتر: آمریکا فقط 16 سال از 242 سال تاریخش را در جنگ نبوده است

رئیس جمهوری اسبق آمریکا در بخشی از سخنان خود توضیح داد که کشورش از 242 سال تاریخ خود تنها 16 سال را به جنگ با سایر کشورها سپری نکرده است.

وی در بخشی از سخنان خود توضیح داد که کشورش از 242 سال تاریخ خود تنها 16 سال را به جنگ با سایر کشورها سپری نکرده است.

جیمی کارتر در پاسخ به نگرانی ترامپ درباره پیشی دریافت پکن از واشنگتن گفت: آیا شما می دانید چرا این طور است؟ من در سال 1979 روابط دیپلماتیک با چین را عادی سازی کردم. آیا شما می دانید که از 1979 چین چند بار با دیگران جنگ داشته است؟ اصلاً هیچ جنگی نداشته (اما) ما در جنگ بوده ایم.

وی در ادامه تأکید کرد: آمریکا به دلیل تمایلش برای کوشش به منظور مجبور کردن دیگران به اتخاذ ارزش های آمریکایی، جنگ دوست ترین کشور دنیا بوده است.

این مقام اسبق آمریکایی در ادامه اضافه کرد: ما 3 تریلیون دلار در هزینه های نظامی تلف کردیم. این رقم، بیشتر از میزانی است که شما بتوانید حتی تصور کنید. چین حتی یک پِنی هم در جنگ هدر نداده و دلیل جلو زدن آنها از ما همین است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 179

به "کارتر: آمریکا فقط 16 سال از 242 سال تاریخش را در جنگ نبوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارتر: آمریکا فقط 16 سال از 242 سال تاریخش را در جنگ نبوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید