چالش گل محمدی در خط دفاع؛ استفاده از سرلک یا بازی دادن به احسان حسینی؟

به گزارش لوکو، خبرگزاری خبرنگاران- پرسپولیس و آلومینیوم اراک در هفته دوازدهم رقابت های لیگ برتر به مصاف هم می فرایند.

چالش گل محمدی در خط دفاع؛ استفاده از سرلک یا بازی دادن به احسان حسینی؟

به گزارش خبرنگاران، پرسپولیس و آلومینیوم اراک در حالی به مصاف هم می فرایند که پرسپولیس به دنبال حضور در میان بالا نشینان است و آلومینیوم نیز می خواهد فاصله اش را با قعر جدول بیشتر کند. پرسپولیس که به تازگی از شر تساوی های متوالی رهایی یافته، به دنبال این است تا یک پیروزی دیگر به آمار خود اضافه کند.

سرخ ها تا به امروز 9 بازی در لیگ برتر انجام داده اند که 3 بار پیروزی و 6 بار متوقف شدند. شاگردان یحیی تا به امروز هیچ شکستی را تجربه ننموده اند. سرخ ها همچنین آمار 10 گل زده و 5 گل خورده را نیز به ثبت رسانده اند و با 15 امتیاز در رده هشتم جدول جای دارند. پرسپولیس در صورت پیروزی در این بازی می تواند تا رده پنجم نیز صعود کند. پرسپولیسی ها محمدحسین کنعانی زادگان را به دلیل محرومیت و البته مصدومیت در اختیار ندارند.

در آن سوی میدان، آلومینیوم اراک اولین دوره حضور خود در لیگ برتر را تجربه می نماید. اراکی ها تا به امروز 11 بازی نموده اند که 2 بار به پیروزی رسیدند، 6 بار مساوی کردند و 3 باز نیز شکست خوردند. شاگردان خطیبی همچنین آمار 9 گل زده و 11 گل خورده را نیز به ثبت رسانده اند. اراکی ها هم اکنون با 12 امتیاز در رده سیزدهم جدول حضور دارند.

مصدومیت و محرومیت سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی زادگان باعث شده تا اکنون پرسپولیس با چالش عظیمی برای جدال با آلومینیوم اراک روبرو گردد. در شرایطی که پیش از این تصور می شد یحیی گل محمدی از محمد انصاری یا میلاد سرلک و کمال کامیابی نیا در قلب دفاعی تیمش برای بازی هفته دوازدهم مقابل شاگردان رسول خطیبی سود ببرد، کادرفنی پرسپولیس در تمرینات چند روز اخیر برنامه های متفاوتی را پشت سر گذاشت و در نهایت با یک تصمیم شاید پرریسک اما جالب توجه قرار است در این بازی برابر حریف قرار گیرد؛ مهدی شیری و احسان حسینی!

هرچند سیدجلال حسینی علیرغم مصدومیت در سفر به اراک تیم را همراهی نموده تا در ساعات به جامانده به بازی مقابل آلومینیوم تحت تست های نهایی شرایط بازی اش مقابل حریف مورد ارزیابی قرار گیرد، اما در صورتی که کاپیتان باتجربه سرخ ها نتواند در این بازی تیم را همراهی کند، یحیی دست به اقدام جالب توجهی خواهد زد.

سیداحسان حسینی چهارمین فصل حضور در پرسپولیس را پشت سر می گذارد اما طی این مدت نتوانسته فرصت چندانی برای خودنمایی در قالب تیمی که طی این فصول برترین خط دفاعی لیگ برتر را از آن خود نموده به دست بیاورد و بیشتر فرصت هایی که داشته مربوط به جدال های محبت آمیز و تدارکاتی بوده است. هرچند با شیوع کرونا و کاهش دیدارهای تدارکاتی، همین فرصت های کوتاه نیز از او دریغ شده است. مدافع شماره 38 پرسپولیس اکنون در 22 سالگی احتمالا با ماموریت عظیمی روبرو گردد و قرار است جانشین سیدجلال حسینی در ترکیب باشد.

احسان حسینی اما فوتبال را از تیم دانش آموزی و با کشف شدن توسط مهدی مهدوی کیا به صورت حرفه ای شروع کرد. اسطوره فوتبال ایران به قدری به این بازیکن جوان اعتقاد داشت که حتی مقدمات حضور و عقد قراردادش را با معرفی به یکی از تیم های دسته چهارم آلمان فراهم کرد. با این حال بعضی موانع باعث شد او کارش را در ایران و با حضور در تیم امید نفت تهران پی بگیرد. در ادامه در سال 96 او جواز حضور در تمرینات پرسپولیس برای پشت سر گذاشتن تست را به دست آورد و جزو بازیکنانی لقب گرفت که سرتن چوک اجازه حضور چند باره برای ارزیابی توانایی فنی و کیفی را تحت نظر برانکو ایوانکوویچ به او داد.

حسینی در نهایت توانست نظر برانکو را برای عقد قرارداد با این تیم جلب کند و اولین بازی رسمی خود را نیز در جدال با ذوب آهن و برای دقایقی کوتاه با پیروزی تک گله سرخ ها جشن گرفت. شاید عظیم ترین چالش فوتبالی برای احسان حسینی اما تقابل با السد قطر بود که بار دیگر فرصتی هرچند کوتاه اما ارزشمند مقابل این حریف صاحبنام به دست آورد و علیرغم استرسی که در نمایش او قابل تمیز دادن بود، توانست رضایت برانکو را به خود جلب کند. او طی این مدت برابر تیم های ذوب آهن، پارس جنوبی، نفت آبادان، السد قطر، نفت مسجدسلیمان، شهرخودرو و این آخری برابر فولاد برای لحظاتی کوتاه در ترکیب این تیم به بازی پرداخته است.

سیدجلال حسینی اما علیرغم مصدومیتی که داشت با تصمیم شخصی و مسوولیت پذیری در قبال شرایط تیم، گفت تیم را در سفر به اراک همراهی خواهد نمود تا در صورتی که شرایط فراهم باشد، در ترکیب به میدان برود. بازی احتمالی سیدجلال حسینی اما تنها یک بخش از معادله خط دفاعی پرسپولیس را حل خواهد نمود و او شاید اینبار ناآشناترین زوج قلب دفاعی اش را با مهدی شیری تشکیل دهد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1410

به "چالش گل محمدی در خط دفاع؛ استفاده از سرلک یا بازی دادن به احسان حسینی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش گل محمدی در خط دفاع؛ استفاده از سرلک یا بازی دادن به احسان حسینی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید