پوستر و سامانه دهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان رونمایی شد

به گزارش لوکو، پوستر و سامانه دهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید در نشستی با حضور دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و محمدهادی عسکری، مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی این وزارت رونمایی شد.

پوستر و سامانه دهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان رونمایی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت علوم، در این نشست دکتر غفاری با قدردانی از کوشش های اجرا شده به منظور برگزاری این جشنواره بین المللی دانشجویی گفت: هنگامی که یک رویداد به صورت منظم و با مشارکت چشمگیر عناصر مؤثر آن برگزار می گردد، در واقع می توان گفت که جنبه تاریخی پیدا می نماید و این مهم در مورد جشنواره بین المللی دانشجویی فیلم کوتاه و عکس امید در حال تحقق است.

وی این جشنواره را عرصه ای برای کنش گری علاقه مندان و فعالان فیلم کوتاه و عکس در مجموعه نظام آموزش عالی کشور دانست و اضافه کرد: سهم ارزنده ای که برگزیدگان جشنواره امید در رویدادهایی فراتر از حوزه دانشگاه و به ویژه در جشنواره بین المللی فیلم فجر طی سال های اخیر کسب نموده اند، بیانگر اثر بخشی و اعتباری است که این جشنواره در سطح عمومی جامعه به دست آورده است.

دکتر غفاری در ادامه با تأکید بر ضرورت پیوند کنش گری دانشگاه در عرصه های هنری با امور اجتماعی گفت: تعامل اجرا شده با مجموعه های مسئول در مورد موضوعات این جشنواره از جمله نقاط قوت این رویداد به شمار می رود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اضافه کرد: ارتقای جشنواره امید به فراتر از مرزهای کشور و ورود به عرصه بین المللی یک دستاورد مهم تلقی می گردد که می تواند دامنه تأثیرات آن را افزایش دهد.

وی همچنین ایجاد زمینه بهره گیری از ظرفیت و دانش استادان و اعضای هیأت علمی مرتبط در قالب سینمای دانشگاهی را از دیگر ویژگی های این دوره از جشنواره مطرح کرد و گفت: این امر موجب می گردد تا عمق جشنواره محدود به فعالیت های دانشجویی نگردد.

دکتر غفاری در سرانجام با بیان اینکه این جشنواره بین المللی مزین به نام امید است و این مهم یکی از الزامات و ضرورت های جامعه در شرایط کنونی است، ادامه داد: با تمهیدات اتخاذ شده و با فروکش کردن همه گیری بیماری کرونا شاهد افزایش میزان مشارکت علاقه مندان و گرمای حضور فعالان عرصه فیلم کوتاه و عکس در این جشنواره باشیم.

محمدهادی عسکری، مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز با تأکید بر اینکه جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس امید بستری برای بروز استعداد ها و فعالیت های خود انگیخته دانشجویان و مجموعه های دانشجویی در عرصه فراوری فیلم کوتاه و عکس به شمار می رود، گفت: بر اساس ضرورتی که در این زمینه وجود داشت، کوشش شد تا این رویداد به صورت منسجم برگزار گردد.

وی اضافه کرد: هویت بخشی به این جشنواره یکی از الزاماتی بود که طی دوره های اخیر با نامگذاری این رویداد به عنوان امید دنبال شد.

عسکری در ادامه گفت: برنامه ریزی جشنواره به گونه ای اجرا شده که در آن استانداردهای لازم به وسیله بهره گیری از ظرفیت استادان، صاحب نظران و فعالان حرفه ای عرصه سینما و عکس مد نظر قرار گرفته و خوشبختانه نتایج مطلوبی را در پی داشته است.

مقداد جعفرزاده دبیر دهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید نیز در این نشست گفت: خوشبختانه در سایه حمایت های معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و با ریل گذاری صحیح اجرا شده، جشنواره فیلم کوتاه و عکس امید به یکی از جشنواره های مرجع در بین فعالان هنری دانشگاه ها تبدیل شده است.

وی همچنین در تبیین موضوعات جشنواره اضافه کرد: علاوه بر بخش آزاد، موضوعاتی از قبیل اعتیاد و آسیب های اجتماعی، زیست کرونایی، دنیا علیه خشونت و افراطی گری و نیز تهران، پایتخت ایران به این دوره از جشنواره اضافه نموده شده است.

جعفرزاده با بیان تقویم زمانی جشنواره گفت: مهلت فراخوان شرکت در جشنواره تا 12 خرداد ماه امسال است و طبق برنامه ریزی اجرا شده، جشنواره امید طی روزهای 25 لغایت 28 تیر ماه امسال برگزار می گردد.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره به نشانی www.omidfestival.ir در جریان جزئیات آن قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1516

به "پوستر و سامانه دهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوستر و سامانه دهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید