ویتنام رکورددار جذب سرمایه گذاری خارجی در شرق آسیا

به گزارش لوکو، ویتنام پیروز شد علی رغم سایر کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا که به دلیل جنگ تجاری و تقویت ارزش دلار با مشکل روبرو شده اند عملکرد مالی خیره کننده ای داشته باشد.

ویتنام رکورددار جذب سرمایه گذاری خارجی در شرق آسیا

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، وزارت سرمایه گذاری ویتنام اظهار داشت این کشور در شش ماه نخست سال جاری 11.25 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی جذب نموده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 9.2 درصد افزایش نشان می دهد. با این حال کارشناسان به دولت هشدار داده اند کسری بودجه خود را مدیریت کند.

خطر افزایش منازعات تجاری بر دورنمای اقتصاد کشورهای صادرات محوری چون مالزی و سنگاپور تاثیر منفی گذاشته است و سایر اعضای اتحادیه آ. سه. آن نظیر اندونزی و فیلیپین در شوک ارزی ناشی از افزایش قیمت دلار به سر می برند. با این حال ویتنام توانسته است تا حد زیادی از این پیامدها در امان بماند.

چین بزرگ ترین سرمایه گذار خارجی در ویتنام است و پس از این کشور، کره جنوبی، ژاپن، تایوان و بنگلادش در ویتنام سرمایه گذاری زیادی نموده اند. هانوی- پایتخت ویتنام- به زودی میزبان اجلاس منطقه ای مجمع جهانی اقتصاد است و انتظار می رود در این نشست فرصت های سرمایه گذاری در این کشور بیشتر تشریح گردد.

اقتصاد ویتنام شدیدا به تجارت خارجی وابسته است به گونه ای که نسبت تجاری به فراوری ناخالص داخلی این کشور 200 درصد است. این کشور در حال حاضر میزبان کارخانه های زیادی از چین و اروپا است که به دلیل نیروی کار ارزان در آن فعالیت می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 516

به "ویتنام رکورددار جذب سرمایه گذاری خارجی در شرق آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتنام رکورددار جذب سرمایه گذاری خارجی در شرق آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید