سفر 200 میلیون چینی در سال 2020

به گزارش لوکو، پیش بینی می گردد تا سال 2020 میلادی، شمار گردشگران چینی که به خارج سفر می نمایند به سالانه 200 میلیون نفر برسد.

سفر 200 میلیون چینی در سال 2020

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، کمپانی ForwardKeys که تحلیل های مهمی درباره صنعت گرشگری دنیا ارائه می دهد، گفت سفر توریست های چینی به کشورهای خارجی همچنان به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و شرایط سیاسی-جغرافیایی نقشی حیاتی در مشخص مقصد خارجی گردشگران پرشمار چینی خواهد داشت.

صنعت گردشگری چین طی چند سال گذشته با رشد عظیمی همراه بوده و حالا نیز نشانی از کُند شدن این رشد مشاهده نمی گردد. بر اساس آمار رسمی دولت چین، میزان سفرهای خارجی چینی ها از سال 2008 تاکنون رشد چشمگیر 270 درصدی داشته و انتظار می رود شمار گردشگران چینی در مقاصد خارجی در سال 2020 میلادی به 200 میلیون نفر برسد.

لورنز فن در اُور رئیس بخش بازاریابی کمپانی ForwardKeys شرح داد: اژدهای چینی اکنون داغ تر از هر زمان دیگری نفس می کشد و رزروهای چینی ها برای سفر به کشورهای دیگر طی سال نو چینی (فوریه 2018) در مقایسه با آمار مشابه سال گذشته 40 درصد رشد داشته است.

در این میان کشور تایلند با رشد 47 درصدی، محبوب ترین مقصد خارجی گردشگران چینی در 4 ماه آینده خواهد بود و پس از آن ویتنام با رشد 40 درصدی، فرانسه (31 درصد)، سنگاپور (28 درصد)، ژاپن (27 درصد) و کانادا با رشد 23 درصدی در مقایسه با سال گذشته قرار می گیرند.

گرچه هیچ نشانی از کاهش سفر خارجیِ چینی ها دیده نمی گردد، اما چینی ها نسبت به اخبار بد بسیار حساس هستند و اگر تصویر مقاصد گردشگری در نظر آنها لکه دار گردد، به سرعت به مقاصد دیگر سفر می نمایند.

به عنوان مثال استقرار سامانه ضدموشکی THAAD در کره جنوبی با ناخرسندی دولت چین نیز رو به رو شد و این امر سبب شد دولت مردم را به تحریم گردشگری کره جنوبی تشویق نمایند و از این رو از ابتدای سال میلادی تا اول آوریل، تعداد گردشگران چینی در کره جنوبی 67 درصد کاهش یافت.

تحریم گردشگری کره جنوبی از سوی چینی ها موجب تقویت توریسم در سایر کشورهای منطقه چون ویتنام (+50 %)، مالزی (+40%)، تایلند (+11%) و سنگاپور (+6%) شده است.

از سویی دیگر، حملات تروریستی فرانسه در نوامبر 2015، آنچنان گردشگران چینی را ترساند که میزان رزروهای آنها درسه هفته پس از این حملات -72% کاهش یافت و کشورهای روسیه و ویتنام بیشترین بهره را از این اتفاق بردند و میزان رزوهای چینی ها در این دو کشور به ترتیب +398% و +58% رشد پیدا کرد.

بر اساس دیگر اطلاعات ارائه شده توسط کمپانی ForwardKeys، میزان علاقه چینی ها به آمریکا در ماه های اخیر با کاهش قابل ملاحظه ای با نزول 10 درصدی سفرها همراه بوده است. با این وجود کشورهای همسایه آمریکا چون کانادا و مکزیک بیشترین بهره را از این شرایط برده اند و میزان سفر چینی به این دو کشور به ترتیب +54% و +29% درصد افزایش یافته است.

یکی دیگر از آمارهای جالب توجه، میزان هزینه کرد گردشگران چینی در مقاصد خارجی است که از سال 2008 تاکنون +730 درصد رشد داشته است.

از سال 2014 تا به امروز بیش از 10 کشور از جمله مراکش، مولداوی، تونس، صربستان، پرو و شیلی با آگاهی از ظرفیت های گردشگری چین و با تغییر قوانین خود چینی ها را تشویق به سفر کردند و شاهد رشد چند صد درصدی حضور توریست های چشم بادامی ها در کشورهایشان بوده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 503

به "سفر 200 میلیون چینی در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر 200 میلیون چینی در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید