وزارت بهداشت آرژانتین: مرگ ومیر ناشی از کرونا با واکسن اسپوتنیک تا 80 درصد کاهش می یابد

به گزارش لوکو، وزارت بهداشت آرژانتین گفت، تزریق نخستین دز از واکسن اسپونتیک وی که توسط موسسه تحقیقات گامالیا ساخته شده مرگ و میر ناشی از کرونا را تا 80 درصد کاهش می دهد.

وزارت بهداشت آرژانتین: مرگ ومیر ناشی از کرونا با واکسن اسپوتنیک تا 80 درصد کاهش می یابد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از تاس، وزارت بهداشت آرژانتین بیان کرد، تزریق نخستین دز از واکسن اسپونتیک وی که توسط موسسه تحقیقات گامالیا ساخته شده مرگ و میر ناشی از کرونا را تا 80 درصد کاهش می دهد.

در این مطالعه بیش از 471 هزار نفر شرکت کردند و تعیین شد، احتمال مرگ در افراد بالای 60 سال که نخستین واکسن دنیا علیه کرونا را دریافت کردند، 70 الی 80 درصد کاهش می یابد.

کارلا ویزوتی، وزیر بهداشت آرژانتین می گوید: دز اول واکسن اسپونتیک وی تقریبا 80 درصد ایمنی ایجاد می نماید و دز دوم آن پاسخ ایمنی را تقویت می نماید و ماندگاری بیشتری دارد.

به گفته وزیر بهداشت ، تصمیم برای به تأخیر انداختن دز دوم تا 12 هفته درست بود زیرا لازم بود تا آنجا که ممکن است افراد بیشتری تلقیح شوند.

طبق گفته وزارت، مطالعه مربوطه بیش از 471 هزار نفر را درگیر نموده است و خلاف آزمایشات بالینی، نتایج این نظرسنجی نشان دهنده اثر واقعی واکسن ها در زندگی واقعی است.

آرژانتین اولین کشور آمریکای لاتین بود که مجوز استفاده اضطراری اسپونتیک وی را ثبت کرد. حدود 3.8 میلیون آرژانتینی هر دو دز واکسن را دریافت نموده و 15.3 میلیون نفر دیگر با دز اول آن تلقیح شده اند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1657

به "وزارت بهداشت آرژانتین: مرگ ومیر ناشی از کرونا با واکسن اسپوتنیک تا 80 درصد کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت بهداشت آرژانتین: مرگ ومیر ناشی از کرونا با واکسن اسپوتنیک تا 80 درصد کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید