هشدارهای نظامی جدید ترکیه به قبرس

به گزارش لوکو، ترکیه در اقدامی که باعث نگرانی قبرس و بعضی کشورهای دیگر شده برای برگزاری یک رزمایش در دریای اژه هشدارهایی صادر نموده است.

هشدارهای نظامی جدید ترکیه به قبرس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ترکیه روز یکشنبه پنج هشدار جدید ناوبری برای انجام تمرینات نظامی که بعضی از آن ها در سواحل قبرس برگزار می گردد صادر نموده است.

به نوشته وبگاه سایپرس میل به نقل از رادیو دولتی قبرس، این مناطق هشدار در بخش ویژه مالی قبرس، یونان و مصر قرار دارند.

بر اساس این گزارش، ارتش ترکیه در سال 1974 و در واکنش به اقدامات یونان برای الحاق بخش هایی از قبرس به خود، با انجام یک عملیات نظامی بخشی از شمال قبرس را تحت کنترل خود درآورد. به دنبال حضور نظامی ترکیه در شمال قبرس، یونانی تبارهای قبرس در برابر عملیات نظامی ترکیه دست به مقاومت زدند و دو طرف وارد جنگ شدند اما در نهایت، یونانی تبارها و تُرک تبارها آتش بس کردند و از آن موقع این آتش بس برقرار مانده است.

این رزمایش نزدیک سواحل قبرس و بین جزایر لزبوس و لیمنوس در شمال دریای اژه از1 اکتبر تا 19 اکتبر (9 تا 27 مهر) برگزار می گردد. مرکز هماهنگی امداد و نجات قبرس گفت که صدور این هشدارهای ناوبری از سوی ترکیه بدون هماهنگی های لازم با قبرس اجرا شده و می تواند برای ناوبری ایمن در منطقه خطرناک باشد.

چندی قبل نیز مقامات هواپیمایی کشوری قبرس گفتند که پرواز هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه، فعالیت یکی از فرودگاه های این کشور را مختل کرد. (جزئیات بیشتر)

تنش ها در دریای مدیترانه از سال گذشته به این سو به دلیل کوشش های ترکیه، یونان و قبرس جهت عملیات اکتشاف و حفاری گاز در منطقه شدت یافته و این مسئله به پدیدار شدن تنش های قدیمی منجر شده است.

انتهای پیغام/م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 434

به "هشدارهای نظامی جدید ترکیه به قبرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدارهای نظامی جدید ترکیه به قبرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید