نپال در پی دستیابی به هدف جهانی افزایش 2 برابریِ جمعیت ببرها

به گزارش لوکو، نپال قصد دارد اولین کشوری باشد که جمعیت ببرهای خود را به عنوان بخشی از برنامه TX2 صندوق دنیای طبیعت (WWF) که هدف آن دو برابر کردن تعداد ببرهای سراسر دنیا است، تا دو برابر افزایش دهد.

نپال در پی دستیابی به هدف جهانی افزایش 2 برابریِ جمعیت ببرها

به گزارش خبرنگاران، صندوق دنیای طبیعت (WWF) در بیانیه ای گفت: جمعیت ببرهای نپال از 121 قلاده ای که در سال 2009 میلادی سرشماری شده بود به 235 قلاده افزایش یافته است.

در حالی که تنها چهار سال تا آخرین مهلت این برنامه یعنی تا سال 2022 باقی مانده است به نظر می رسد نپال آماده رسیدن به هدف خود باشد.

رئیس سازمان محیط زیست و حفاظت از جنگل های نپال حفاظت از ببرهای این کشور را یکی از اولویت های مهم دولت خود اعلام نموده و افزایش روز افزون اقدامات موفقیت آمیز را نشان دهنده کوشش های حفاظت از محیط زیستی دولت نپال دانسته است. نپال بین نوامبر سال 2017 و آوریل 2018 تحقیقات ملی ببر را در کشور خود اجرا نموده بود.

برنامه TX2 قصد دارد جمعیت ببرهای دنیا را تا سال 2022 میلادی که در تقویم چینی سال ببر نامگذاری شده است، دو برابر کند.

لئوناردو دی کاپریو، عضو هیأت مدیره صندوق دنیای طبیعت و تامین کننده مالی برنامه TX2 اعلام نموده که افزایش قابل توجه تعداد ببرهای نپال نشان می دهد که وقتی ما با یکدیگر همکاری کنیم، می توانیم حیات وحش این سیاره و حتی گونه های در معرض خطر انقراض را نجات دهیم.

13 کشورِ زیستگاه ببرها با اجرای این برنامه که بر تشویق همکاری های مرزی برای دست یابی به حفاظت بیشتر و حفظ زیستگاه های این موجودات در معرض خطر منوط است، موافقت نموده اند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، صندوق دنیای طبیعت اعلام نموده در قرن گذشته حدود 100 هزار قلاده ببر در سراسر دنیا وجود داشته که عوامل متعددی از جمله شکار و از بین رفتن زیستگاه هایشان منجر به کاهش تعداد این حیوانات شده است. به طوری که تا سال 2010 میلادی تنها حدود 3200 قلاده ببر در سراسر دنیا باقی مانده است. در سال 2016 میلادی از 13 کشور زیستگاه ببر، هندوستان با 2226 قلاده بیشترین تعداد ببر را داشته و پس از آن روسیه و اندونزی به ترتیب با 433 و 371 قلاده رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند. هم چنین در سال 2016 میلادی ویتنام کمتر از هفت قلاده و چین کمتر از پنج قلاده ببر داشته اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 67

به "نپال در پی دستیابی به هدف جهانی افزایش 2 برابریِ جمعیت ببرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نپال در پی دستیابی به هدف جهانی افزایش 2 برابریِ جمعیت ببرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید