نظارت بر کیفیت خواب با تحلیل راه رفتن

به گزارش لوکو، طبق مطالعه ای که اخیراً اجرا شده، آنالیز پیاده روی یا راه رفتن افراد با یاری مدل های یادگیری ماشینی می تواند به تحلیل کیفیت خواب افراد یاری کند.

نظارت بر کیفیت خواب با تحلیل راه رفتن

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، طبق مطالعه ای که به تازگی در مجله PLOS ONE منتشر شده است، روش پیاده روی یا راه رفتن افراد با یاری مدل های یادگیری ماشینی می تواند به تجزیه و تحلیل کیفیت خواب افراد یاری کند.

به گفته کارشناسان، هر فرد تقریبا یک سوم از عمر خود را در خواب سپری می نماید؛ برای بهبود کیفیت خواب، فرد باید از وضعیت دقیق خواب خود باخبر باشد.

راه رفتن افراد و تحلیل ویژگی های آن می تواند به درک سلامت روحی و جسمی فرد یاری کند و در واقع پیغام های سلامت فرد را انتقال دهد.

در مطالعات قبلی تأیید شده است که روش قدم زدن افراد مانند سرعت، می تواند طول و کیفیت خواب آنها را نشان دهد.

در مقایسه با روش های کنونی تجزیه و تحلیل خواب مانند دستبندهای هوشمند ، پلی سونوگرافی و پرسشنامه ها، تجزیه و تحلیل راه رفتن دقیق، غیر تهاجمی، کم هزینه، کاربردی و آسان است.

تیم تحقیقاتی با انستیتوی روانشناسی تحت آموزشگاه علوم چین نمرات کیفیت خواب و داده های راه رفتن را از 56 شرکت کننده جمع آوری و ارتباط بین این دو را تجزیه و تحلیل کردند و به این نتیجه رسیدند که راه رفتن می تواند کیفیت خواب را به خوبی نشان دهد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 475

به "نظارت بر کیفیت خواب با تحلیل راه رفتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت بر کیفیت خواب با تحلیل راه رفتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید