نسل تازه مک بوک پرو و آیپد دوباره با تراشه های 5 نانومتری عرضه می شوند

به گزارش لوکو، مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، بار دیگر اعلام نموده که فراوری انبوه نسل نو مک بوک پرو و آیپد پرو در امسال میلادی شروع خواهد شد و این دستگاه ها از تراشه های 3 نانومتری بهره مند نمی شوند. او بر این باور است که تراشه های در نظر گرفته شده برای این دستگاه ها مانند نسل قبلی مبتنی بر فناوری 5 نانومتری هستند.

نسل تازه مک بوک پرو و آیپد دوباره با تراشه های 5 نانومتری عرضه می شوند

در زمینه فناوری ساخت به کار گرفته شده برای نسل تازه مک بوک پرو و آیپد پرو اخیرا بین افشاگران و تحلیلگران یک اختلاف نظر پیش آمده است. مدتی قبل اعلام شد که TSMC به زودی فراوری انبوه تراشه های 3 نانومتری را کلید می زند و مک های تازه اولین دستگاه های مبتنی بر این تراشه ها خواهند بود.

اما چند روز قبل آقای کو اعلام نمود که فراوری انبوه مدل های تازه مک بوک پرو در سه ماهه چهارم 2022 شروع می گردد و این لپ تاپ ها با چیپست 5 نانومتری عرضه خواهند شد. او حالا توضیحات بیشتری را در این رابطه بیان نموده است. مینگ -چی کو بر این باور است که تراشه های 3 نانومتری تا ژانویه 2022 آماده نخواهند شد و به همین دلیل با توجه به تاریخ ساخت نسل تازه مک بوک پرو و آیپد پرو، امکان استفاده آن ها از تراشه های موردنظر وجود ندارد.

در رابطه با اهمیت فناوری ساخت باید بگوییم که هرچقدر عدد معین شده برای فناوری ساخت تراشه ها پایین تر باشد، فاصله بین ترانزیستورها کاهش پیدا می نماید. با بهبود فناوری ساخت هم شاهد ارائه عملکرد بهتر و بهبود مصرف انرژی خواهیم بود. بنابراین مهاجرت از فناوری 5 نانومتری به 3 نانومتری تاثیر زیادی بر مصرف انرژی و عملکرد تراشه های اپل می گذارد.

هنوز معین نیست که آیا اپل در پاییز امسال مدل های تازه مک بوک پرو را راهی بازار می نماید یا نه. با توجه به بحران مربوط به زنجیره تامین، احتمالا معرفی این مک بوک ها در پاییز و عرضه آن ها در ابتدای سال 2023 وجود دارد. در رابطه با تراشه های در نظر گرفته شده برای مدل تازه مک بوک پرو 14 و 16 اینچی هم به نظر می رسد با تراشه های M2 پرو و M2 مکس روبرو خواهیم شد.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 شهریور 1401 بروزرسانی: 7 شهریور 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2084

به "نسل تازه مک بوک پرو و آیپد دوباره با تراشه های 5 نانومتری عرضه می شوند" امتیاز دهید

1 کاربر به "نسل تازه مک بوک پرو و آیپد دوباره با تراشه های 5 نانومتری عرضه می شوند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل تازه مک بوک پرو و آیپد دوباره با تراشه های 5 نانومتری عرضه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید